PC og kaffe ingress

Vil du være ett skritt foran?

Blir du trainee i Dataforeningen får du nettverk fra IT-bransjen og oppdatering på de nyeste trendene innen IT. Det er stor mulighet for at du møter din fremtidige arbeidsgiver i Dataforeningen.

30. mai 2016
Presentasjonsteknikk_ingress

Øvelse gjør mester

– Vi jobber med å utvikle formidleren i deg, ditt engasjement, din troverdighet og at du skal trives i rollen, forteller Torunn Meyer.

Hovedstyret 2016

Ny vår, nytt styre, nye muligheter

Helgen 15. - 17. april var et femtitalls IT-entusiaster samlet i Ålesund for å delta på årets landsmøte. I vinter slo vi sammen flere distriktsforeninger og tre nye har oppstått. Nå velger vi nytt styre, også på en ny måte.

16. april 2016
GTD_arbeidsflyt

Tømme hodet - helt

Altfor mange går rundt med et hode som til forveksling ligner den innerste boden i kjelleren. Du vet, der hvor skisko, barneklær, dopapir og julepynt ligger om hverandre. Du har selvfølgelig planlagt å rydde der, men det har bare ikke passet ennå.

6. april 2016
Cathrine Klouman, styreleder i DND, har ordet

Å tenke utenfor boksen – mer enn en klisje?

Kronikk

Vi er inne i en tid hvor innovasjon og nytenking ser ut til å få mer plass på agendaen. Norge 6.0, REMIX (det nye arbeidslivet), statens digitaliseringsråd, entreprenørpriser, såkornfond, crowdsourcing&funding, hackathons, innovasjonsseminarer og kurs; Alt dette er eksempler på at mye skjer og mange engasjerer seg. Det er både viktig og bra at vi ser ut til å øke fokus og innsats ift innovasjon og nyutvikling.

17. mars 2016
HeadsUP-2 ingress

Heads Up: Vi er i gang

Siste årsmøte er avholdt i Dataforeningens åtte distrikter og vi har satt i gang operasjonaliseringen med de tre distriktsforeningene og deres nye lokalavdelinger. De nylig valgte lederne for de tre distriktsforeningene gleder seg til å gripe fatt i nye muligheter både lokalt og på landsbasis.

4. mars 2016
Business-Intelligence ingress

Dataforeningens faggruppe Business Intelligence & MDM i Bergen søker ildsjeler

Jobber du med eller er du interessert i BI eller MDM? Bli med å lede Dataforeningens gruppe i Bergen.

CW-ingress

– Glad vi eksperimenterte

[CW.no] Dataforeningens konferanse Software 2016 eksperimenterer med formatet og øker nedslagsfeltet.

17. februar 2016