iCalendar

BI & Analytics arkitektur og eksemplifisering

Gratis nettverksmøte 20. november i Trondheim

Skal alle data inn i datavarehuset? Skal datavarehuset kastes ut? Hvordan får man til å utnytte «Big Data», åpne data etc? Er man i mål om man har kjøpt seg et BI-verktøy?
Spørsmål som disse er det mange som stiller seg for tiden og slike spørsmål vil du få svar på i dette nettverksmøtet.

Program og påmelding:

Kl. 17:00 – 17:10 Velkommen og Innledning
Torgeir Sesseng, styreleder i faggruppen Business Intelligence & Information Management, DND Midt-Nord

Del 1: Arkitektur og prinsipper
Kl.17:10 - 17:50 Bjørn Broum, Senior Manager Technology - Data & Analytics, EY
Kravene til datavarehuset har endret seg radikalt de senere årene, og kravene til rask tilgang til data gjennom selvbetjente løsninger og til bruk for mer avansert bruk gjennom ML og AI har økt kraftig. Dette har også endret hvordan det må jobbes med arkitektur, governance, informasjonssikkerhet og endringsprosesser. Og i mai kommer GDPR... I dette foredraget diskuteres disse sentrale temaene og hvordan lykkes med at datavarehus understøtter virksomhetens mål framover.

Kl. 17.50 -18.20 Pause, enkel servering og mingling

Del 2: Arkitekturen i praksis
Kl.18:20 – 19:00 Trond Brande, Microsoft
I dette foredraget ser vi nærmere på hvilke tjenester og komponenter i Azure som understøtter en moderne datavarehus- og analyseløsning.

Kl. 19:00 - 19:10 Oppsummering og spørsmålsrunde

Målgruppe:

Alle som arbeider med, benytter eller er interesserte i løsninger for analyse eller rapportering, både på IT- og forretningssiden.

Praktiske opplysninger:

Tid: Mandag 20.november kl. 17:00 – kl. 19:10
Sted: Comfort Hotell Park, Trondheim, Prinsens gate 4 A

Arrangør: Faggruppen BI & Information Management, DND Midt-Nord

Det blir enkel servering av mat og drikke under møtet.

Vel møtt!

Comfort Hotell Park på Google Maps: