Weben er død. Vi viser deg veien videre!

8. februar 2011

"The web is dead” erklærte Wired i septemberutgaven i 2010. Det er en drøy påstand for alle som jobber med webkommunikasjon, enten du er markedsfører, kommunikatør, tekstforfatter, søkemotoroptimaliserer, designer eller utvikler.

Nettleseren har blitt en av mange kanaler. Mobile tjenester og sosiale medier har tilført helt nye dimensjoner i måten vi forholder oss til omverdenen på. Vi har fått mange nye plattformer som gjør at vi må – mer enn noen gang – ha et bevisst forhold til hva slags verdier vi ønsker å skape med kommunikasjonen vår, og hvordan vi skal klare å få det til.

Denne fagdagen fokuserer på fire suksesshistorier som viser oss ulike grader av kompleksitet og kanalvalg, fra den gode websiden til hvordan det er praktisk mulig å utnytte alle medier og kanaler på en gang. Samtidig gjør vi opp status for hvorfor web er en fantastisk suksess for kommunikatørene, og avslutter med et blikk inn i framtiden.

Målgruppe: Webredaktører, markedsførere, kommunikatører, ledere med webansvar, utviklere eller andre som jobber med kommunikasjon i nye medier

SPORET STREAMES PÅ NETT.

Programkomité: Tormod Guldvog - Konstabel Strategisk Kommunikasjon, Kristin Moe - Statens Vegvesen, Stine Bjerkestrand - Tidsskrift for Den norske legeforening, Vegard Storstad - NRK

09:00    Velkommen
Tormod Guldvog, leder av faggruppen Webkommunikasjon, partner - Konstabel Strategisk Kommunikasjon AS

09:15     Ryktene om webens død er sterkt overdrevet
Eirik Hafver Rønjum, senior usability spesialist - Netlife Research
”The Web is Dead”, proklamerte magasinet Wired. Derfor tar de feil.

09:45     Kanalstrategi i et nøtteskall: Dette må du vite for å lykkes i flere kanaler!
Thordur Arnason i Nimble
Hvilke muligheter har du når nettleseren ikke lenger er eneste valg? Hva innebærer en digital kanalstrategi for din virksomhet? Thordur Arnason i Nimble viser hvilke spørsmål du må stille når du skal kommunisere i flere kanaler og tar for seg NetCom som kundeeksempel på hvordan de får det til.

10:45    Kaffepause

11:00    Vil du være med så heng på!
Anne Hognestad, direktør digitale kanaler konsern - Posten Norge AS
Posten har de siste årene kjøpt selskaper for fem milliarder, og lansert de nye merkevarene Posten og Bring. En ny trend er at kundene endrer behov når de tar i bruk digitale kanaler. Hva gjør vi med det?

12:00    Lunsj

13:00    Den Norske Turistforening: Nye digitale stier
Christian Strand, webredaktør - Den Norske Turistforening
En vellykket satsing i flere kanaler setter DNT i stand til å treffe turfolk på nye måter.

14:00    Kaffepause

14:15    Overalt – alltid?
Sindre Østgård, leder i Nye Medier - NRK
NRKs oppdrag er å være tilstede på alle viktige medieplattformer. Hvilke muligheter og utfordringer gir det?

15:15    Framtidsvisjon: Hvor bærer det hen?
Øyvind Solstad, kommunikasjonsrådgiver, Carat Interactive AS

15.45    Oppsummering