iCalendar

De beste foredragene fra EuroSTAR - på norsk

Nettverksmøte 18. januar 2018 i Oslo

Deltok du ikke på årets Eurostar men kunne tenke deg en smakebit, eller var det foredrag du ikke fikk med deg?
Vi har den glede å presentere to av de meget gode norske foredragene, hvorav det ene faktisk ble kåret til årets beste på EuroSTAR!

Foredrag nr. 1: Ti tips til effektiv tilgjengelighetstesting
Cecilie Haugstvedt

Denne presentasjonen gir deg spesifikke, praktiske tips og triks for å komme i gang med tilgjengelighetstesting. Som en bonus får du også vite hvorfor du og din bedrift skal gjøre tilgjengelighetsprøving og lære om typiske problemer du må være oppmerksom på når du tester tilgjengelighet.

Foredrag nr. 2: The sky is the limit! - How to test a new airport terminal
Christian Brødsjø

Hvordan angriper et lite team med software-testeksperter det tilsynelatende umulige oppdraget med å teste og vurdere den operasjonelle beredskapen til en ny internasjonal flyplass til 14 milliarder NOK? Testobjektene på nye Oslo Lufthavn inkluderer bl.a. 117.000kvm med nye avgangs- og ankomstarealer, et nytt toppmoderne bagasjeanlegg, 34 nye innsjekkingsskranker, nye sikkerhetskontroller, så vel som en ny majestetisk pir bestående av 11 nye flyoppstillingsplasser og avanserte gate-systemer. Kompliserte og dypt integrerte IT-systemer og fysisk utstyr, både nytt og gammelt, bidrar til å gjøre utfordringen desto større. Dette er historien om hvordan et lite team tilbrakte et år sammen med flyplassinteressenter på nye Oslo Lufthavn for å teste alle nye systemer og prosedyrer fra passasjer- og bagasjehåndtering til sikkerhets- og flysideoperasjoner ved hjelp av tusenvis av ekte testpassasjerer og testkofferter, så vel som med ekte fly verdt hundrevis av millioner kroner.

Haugstvedt_Cecilie.png

Kort om Cecilie:
Cecilie Haugstvedt er en engasjert testleder fra Computas med bakgrunn fra NTNU. Hun har bred erfaring med test, testledelse og utvikling i både offentlig og privat sektor. I tillegg til sin daglige jobb som testleder er hun en aktiv foredragsholder og har snakket på JavaZone, NDC, Booster, Trondheim Test Conference EuroSTAR. Cecilie har et spesielt engasjement for universell utforming og brenner for å lage løsninger som er tilgjenglige for alle.

Brodsjo_Christian.jpgKort om Christian:
Christian er en dedikert testleder & konsulent med lang erfaring fra store, komplekse og kritiske IT-utviklingsprosjekter innenfor ulike domener. Fascinert av grensesnittet mellom teknologi og forretning, og alltid brennende opptatt av å promotere verdien av profesjonell testing, kvalitetssikring og kontinuerlig forbedring

Praktisk info

Dato: Torsdag18 januar 2018, kl. 17:00 – 19:00