iCalendar

Getting Things Done (GTD)

Kurs 14. desember og hele året rundt i Oslo, Trondheim og Stavanger

Ønsker du å bli mer effektiv i jobben? Få gjort mer av de riktige tingene? Kanskje stresse litt mindre?

Kurset fokuserer på

Få mer oversikt og kontroll over alt du har forpliktet deg til? Oppleve mer mestring i hverdagen? Delta på et veldig praktisk-orientert “hands-on” seminar som lærer deg de fem stegene i Getting Things Done® (GTD).

• Mestre arbeidsflyt sømløst igjennom de fem GTD-fasene: Samle, Behandle, Organisere, Revidere, Utføre.
  • Fatte klare beslutninger på input
  • Lage en skisse av et GTD system for håndtering av prosjekter og handlinger
  • Oppnå null epost i innboksen regelmessig
  • Organisere prosjekter og relaterte oppgaver/handlinger
  • Overvinne utsettelsesadferd/prokrastinering
  • Prioritering

Les relatert artikkel: Tømme hodet – helt

Kursfordeler

Gjennom hands-on-øvelser, gruppeøvelser og kursleders demonstrasjoner får man et grunnlag for å lage sitt eget system. Deltakerne vil i løpet av kurset ha laget en skisse av sitt GTD-system på papir og fylt det slik at de kan fortsette implementering på egen hånd.

Kursform

Dette er et veldig praktiskorientert “hands-on”-kurs som lærer deg hvordan du får et GTD®-system opp og går.

Du lærer den grunnleggende tankeprosessen for å kunne fatte tydelige beslutninger og lære de fem fasene av arbeidsflytmestring.

Dette fulldagsseminaret er fullpakket med praktiske tips og forslag om hvordan du kan sette opp GTD på jobb, hjemme og hvor ellers du måtte befinne deg.

Alle! Og spesielt for deg med rolle innen lederskap, HR, salg og markedsføring.
Ideelt både for de som er helt nye med GTD og de med erfaring

Boken FÅ TING GJORT er inkludert i kurset.
Du får en rikholdig kurspakke med kurs og støttemateriell.

Hvorfor GTD?

Den gjennomsnittlige nordmannen sliter tidvis med oppgaverelatert stress: "Det er så mye å gjøre at jeg vet ikke hvor jeg skal starte! Jeg har ikke oversikt og kontroll lenger…"

For kun én generasjon siden bestod vår nasjon av fiskere, bønder, håndverkere og fabrikkarbeidere. I dag er vi nesten alle kunnskapsarbeidere. Å håndtere kunnskap og oppgaver er et fag.

Ingen har lært deg dette faget og det undervises ikke i skoler. Du er satt til å lære deg det selv. Getting Things Done® (GTD)  – metodikken gjør noe med dette. Metodikken er et sett med gode vaner som du kan lære deg og som leder til mindre stress, mer perspektiv og kontroll – og ikke minst mer tilstedeværelse i hverdagen. GTD er sunn fornuft satt i system.

Metodikken danner grunnlaget for godt og pedagogisk undervisningsopplegg i form av seminarer.

I Norge har bl.a. disse bedriftene tatt GTD i bruk: Aker Subsea, NRK, Schibsted, Yara m.fl.

For å komme raskt igang med GTD etter fullført kurs er det mulig å delta på webinar i oppsett av GTD i Microsoft Outlook. Webinaret varer 90 minutter. Mer info og påmelding finner du på https://produktivnorge.no/webinar/webinar-outlook-oppsett-bruk/

Getting Things Done forklart på 2 minutter

GTD_arbeidsflyt.png