Invitasjon til boklansering

Medlemsmøte 28. april 2011 i Oslo

Det er ikke hver dag det gis ut en bok om brukervennlighet i Norge. Dette til tross for at det lages tusenvis av mer eller mindre brukervennlige IT-systemer og websider her til lands.

Dataforeningens faggruppe for brukervennlige IT-systemer (BITS), Cappelen Damm Forlag og Steria markerer lanseringen av boken Praktisk brukertesting, skrevet av brukervennlighetsekspertene Eli Toftøy-Andersen og Jon Gunnar Wold.

Målgruppe: Brukervennlighetsfolk, interaksjonsdesignere, prosjektledere, produkteiere, utviklere og andre som er interessert i å lage mer brukervennlige IT-systemer og websider

Programkomité: Ram Yoga, seniorkonsulent, Steria AS

Kjøp boken på møtet og få 10 % rabatt (ordinær pris kr. 349,-).

16:00    Dørene åpnes. Mingling. Forfriskninger

16:30    Velkommen v/Ram Yoga, leder av faggruppen Brukervennlige IT-systemer, Dataforeningen

16:35    Live demo: Brukertesting i et nøtteskall

16:45    Bokbad: «Praktisk brukertesting»
Gautam Ghosh intervjuer forfatterne Eli Toftøy-Andersen og Jon Gunnar Wold

17:30    Forfatterne signerer bøker og svarer på spørsmål underveis

18:30    Slutt

Om forfatterne

Eli Toftøy-Andersen og Jon Gunnar Wold er seniorrådgivere innen brukervennlighet og design i konsulentselskapet Steria. Eli har planlagt og gjennomført brukertester for blant annet Telenor Mobil, Fronter, Statens Pensjonskasse og Forsvaret. Jon Gunnar har arbeidet med kunder som Aftenposten, Storm.no, Schibsted og Politiet, og har vært designsjef for nettsuksessen finn.no. Sammen har de skrevet boken Praktisk brukertesting som er utgitt av Cappelen Damm Akademisk.

Tid: Torsdag 28. april kl 16:00-18:30
Sted: Cappelen Damm, Akersgaten 47-49