Jævla drittsystem!

25. november 2013

Hvordan få tilbake roen i en arbeidshverdag hvor man må kjempe mot digitale verktøy?

«Boken burde leses av alle arbeidsgivere og ITutviklere. For her finnes også løsningen på problemene.» - Eva Johanson, Västerviks-Tidningen.

Jævla drittsystem

Systemer man ikke forstår seg på, økonomisystemer som kolliderer, registre og databaser som hele tiden synes å spise opp den tiden som de skulle spare for oss. I det digitale arbeidsmiljøet tvinges menneskene til å tilpasse seg maskinene, og ikke omvendt. Resultatet er økt stress og psykiske belastninger.

Jonas Söderström har skrevet en vittig og viktig bok vi alle kan kjenne oss igjen i. En bok som ikke bare stiller diagnosen, men som også gir tips til hvordan vi kan unngå de digitale fellene.

Jævla drittsystem! er full av hårreisende eksempler på hvordan bedrifter har oppnådd det motsatte av effektivitet etter å ha innført nye IT-systemer. Den utkom på svensk i fjor, den norske utgaven har en spesialskrevet innledning.

«Jonas Söderström er IT-bransjens svar på Michael Moore» - Simen Sommerfeldt, CTO Bouvet

«Sammen med arbeidsmiljøloven er denne boka dynamitt!» - Jan-Erik Østlie, LO Aktuell

Oversetter: Bent Sigmund Olsen

Ordinær pris kr 299,-
Som medlem i DND får du boken til kr 249,-!

Forsendelsen belastes Postens satser. Vi kan dessverre ikke ekspedere ordre som skal sendes ut av landet.

Boken kan også bestilles som E-bok til kr 169,- via denne linken