iCalendar

Rekruttering av talenter i en digital verden - er du klar for det som kommer?

Halvdagsseminar 12. juni i Oslo

 

DIGITALREKRUTTERING.JPG

Lær om:

  • Hva er lov og ikke lov - digital rekruttering og GDPR
  • Hvordan velge ut de beste utviklerne
  • Hvordan bruke gamebaserte tester i screening og utvelgelse av kandidater
  • Hvordan spillteknologi skaper mer engasjement

Ny teknologi er i ferd med å endre rekrutteringsprosessen i flere selskaper.
Mange tar i bruk nye digitale verktøy for å tiltrekke seg og utvikle framtidens medarbeidere.

Spillteknologi/gamification brukes som verktøy for å skape objektivitet og kvalitet i rekruttering og medarbeiderutvikling.

Vil du bli oppdatert på ny teknologi og nye verktøy? 

 

Program


12.00 Registrering – det ønskes velkommen kl. 12.20

12.30 Gamebasert lederutviklingsprogram

Bjarne_Johnson_100x142.jpg

Bjarne Johnson, Partner/COO Attensi
Attensi har lang erfaring med utvikling av spill- og simuleringsbaserte treningsprogrammer for norske og internasjonale organisasjoner. Mer enn 100 ulike løsninger er utviklet siden starten i 2012 og mange av våre kunder har oppnådd svært gode resultater som følge av treningsprogrammene.  I løpet av det siste året har det blitt større fokus på ledertreningsprogrammer og simuleringer av kompliserte dialoger mellom mennesker. Med små justeringer kan disse løsningene også fungere som lederevaluering….

 

 


13.00 Spill er læringssystemer. Spillifisering kan beskrives med at en prosess gjøres om til et spill

Ole-Goethe_100x133.jpgOle Goethe, Associate Professor, Kristiania University College
Spillifisering skaper dermed et læringssystem ut av en ikke-spill situasjon, og som ligner på spillbasert læring men til tross for ulikheter har begge tilnærmingene sammenfallende mål. Spill, spillbasert og/eller spillifisering prøver å løse et problem, fremme og motivere læring ved å bruke spill-baserte teknikker og tenkning. Denne presentasjonen fremhever rollen spill har som læringssystemer, pedagogiske læringsmodeller i spill, fordelene med spillifisering ved læring, samt fordeler og ulemper med spill som læringssystemer. Vi vil også se på anvendelse av spillifisering.
Ole Goethe er Assoc. Prof ved Høyskolen Kristiania, og leder Systems of Engagement Lab AS. Hans forskning i Human-Engaged Computing fokuserer på å bygge engasjerende systemer som støtter mangfold og inkludering, engasjement over tid og i stor skala, samt spillifisering for gode formål. Han har også omfattende bransjeerfaring innen animasjon, design og interaktivitet for filmer, spill, og applikasjoner.

 

13.30 Digital rekruttering med gamebaserte tester

Bente Kristiansen_100x100.jpg

Bente Kristiansen, Head of employer brand i EVRY
EVRY var først i Norge til å benytte spillteknologi i selektering ved rekruttering.
Bente Kristiansen vil snakke om hvordan EVRY har endret sin rekrutteringsprosess til å bli
mer digital og om hvilken positiv effekt dette fikk i etterkant.
Bente har over 10 års erfaring fra Employer branding og rekruttering.
Hun har bygget opp EVRY sitt employer brand fra starten av EVRY og frem til i dag.



14.00 Pause


14.30 Skill klinten fra hveten ved rekruttering av programmerere

Heidi Frost Eriksen_100x125.jpgHeidi Frost Eriksen, CEO i Technebies
I en verden som skriker etter dyktige software-utviklere i nært sagt alle sektorer,
er det et dilemma at det mangler verktøy som validerer og dokumenterer hvor god en programmerer faktisk er.
Heidi Frost Eriksen stiller spørsmål ved om dagens rekrutteringsprosesser avdekker søkernes ferdighetsnivå
og evner til å håndtere komplekse og store IT prosjekt.
Heidi Frost Eriksen har 17 års erfaring med B2B salg, go-to-market modeller og ledelse
både fra store teknologiselskap og startup's, slik som Tandberg, Atea, Software Innovation og Huddly.
Hun er nå CEO i Technebies, et selskap som måler kode-ferdigheter til software-utviklere,
og hjelper bedrifter med å ta ned risiko for dyre feilansettelser.


15.00 Digital rekruttering og GDPR

Jan_Sandtro_100x100.jpgJan Sandtrø, Advokat og Partner i DLA Piper
Jan vil snakke om utfordringer med rekruttering og personvern, spesielt knyttet til
de nye reglene for personvern i Norge og Europa (GDPR). Han vil også komme innom
utfordringer med sosiale medier, personlighetstester, sikkerhet for personopplysninger og
annet i grensesnittet mellom personvern og rekruttering. 
Sandtrø har nær 20 års erfaring som advokat med teknologirett og personvern,
og er en ofte benyttet foredragsholder og artikkelforfatter. Han jobber som advokat og
partner i det globale advokatfirmaet DLA Piper med teknologirett og personvern knyttet til virksomheter i Norge og i resten av verden.


16.00 Fingermat, rødvin og nettverking!

 

Deltakerpris:  kr. 1900,- eks.mva.


Arrangør:
Faggruppen Kultur, Kompetanse og Digitalisering,
Den Norske Dataforening Sør-øst

Kontaktperson: Ragnhild, mobil 47 23 21 86
 

 

Praktisk info

Dato: 12. juni 2018 kl. 12.00.
Sted: Høyres Hus, Stortingsgt. 20, Oslo (rett ved Nationalteatret)
 

Høyres hus på Google maps

Vedlegg