iCalendar

Story Mapping

Nettverksmøte 24. april 2018 i Oslo

Vi kjenner alle til at feil bør oppdages i den fasen de implementeres – det gjelder også når kravene lages. Hvordan skal du får dine krav/stories best mulig?

Buy
For å få glede av alle våre medlemsfordeler må du være innmeldt i foreningen. Krysser du av for å melde deg inn og delta til medlemspris registrerer vi deg som medlem i DND (kr 900,- for kalenderåret 2017). Velkommen inn i Norges største IT-nettverk!
*Medlemskapet blir fakturert på separat faktura.

Her er hva du får lære mer om

Vi har på dette nettverksmøte fått den internasjonalt anerkjente foredrag- og kursholderen David Evans til å holde foredrag med elementer av praktiske oppgaver om bruk av story mapping.

One of the most common problems agile teams face is taking on Stories that are too large. Large Stories are harder to estimate, more time consuming to develop and test, and require more complex acceptance criteria and tests. The longer a team spends on developing a story before it gets tested, the more opportunities for useful feedback are missed.
Story Mapping is a very useful technique for high level product design, but it can also be used very effectively to help break down large epics into small, valuable slices that can be developed and tested incrementally.
This session will give you a solid understanding of what a Story Map is and how it can be used to help slice large stories or epics into manageable, testable pieces.

This session will include practical exercises to support the content.
The material is partly based on Jeff Patton’s book “User Story Mapping” and also our book “50 Quick Ideas to Improve Your User Stories”.

Om David Evans

David Evans 100x100.jpgDavid Evans er en meget erfaren smidig-konsulent og kursleder, og han har stått for opplæring og rådgivning til kunder over hele verden. Han er en etterspurt foredragsholder på arrangementer og konferanser i Europa og ble kåret til Beste Keynote på Agile Testing Days 2013.

David er medforfatter av de bestselgende bøkene "50 raske ideer for å forbedre din brukerhistorier " og "50 raske ideer å forbedre dine tester ", og har også publisert flere artikler i internasjonale IT-tidsskrifter. David er partner i Neuri Consulting LLP.

Praktisk info

Tid: Tirsdag 24. april kl. 17:00-19:00