Nettverksmøte 15. november i Oslo Å banke sikkerhet inn i kulturen til et profesjonelt byråkrati og i en teknologibedrift

Bli med på nettverksmøte på Rebel! Start dagen med litt frokost, kaffi og faglig påfyll i Rebel sine nye lokaler.

arrangeres av DND

Medlempris: Gratis Ordinær pris: 500 Meld på

Frode og Simen har jobbet med å få sikkerhet «inn i DNA» i to vidt forskjellige bedrifter:

Stortinget og Bouvet. Begge virksomhetene har hatt sine sikkerhets-hendelser, så en kan si at behovet er der. Oppgavene kan virke svært ulike, men har egentlig mange likheter. Bli med på en samtale om hvordan man kan bruke designmetodikk, endringsledelse og kommunikasjon for å gjøre det attraktivt å være sikker.

Frode Rein har vært ansatt i Stortinget i over 25 år som bl.a. IT-sjef og de siste seks årene som seksjonsleder Strategi og Innovasjon. Der er hovedfokus å jobbe for en helhetlig tilnærming til fremtidig utvikling på IT-området når det gjelder IT-arkitektur, teknologivalg og rammeverk for IT- og informasjonssikkerhet.

Simen Sommerfeldt er teknologidirektør i Bouvet, Han koordinerer felles satsinger som sikkerhet, bærekraft og sky, og fungerer som myndighetskontakt. Sommerfeldt er medforfatter av boken «Personvern og GDPR i praksis», og er stedfortreder i Personvernnemnda. Han var med i en kompetansegruppe som leverte rapporten «Digital21» til regjeringen i 2018. Sommerfeldt var i fire år medlem av styret i Dataforeningen Sør-Øst. Sammen med Torgeir Waterhouse grunnla han bevegelsen “Lær Kidsa Koding” i 2013. Sommerfeldt er også en av initiativtagerne til GoForIT – et samarbeid for å samkjøre akademia med arbeidslivet innen bærekraft.

Foredragsholdere: