Nettverksmøte 21. april i Trondheim A new realism in the world og quality assurance and testing

Bli med oss på nettverkstreff den 21. april sammen Sogeti, der vi diskuterer funnene fra årets World Quality Report-undersøkelse.

arrangeres av Roar Skjønberg og resten av fagfolkene fra faggruppen Testkonferansen Frøya

Medlempris: Gratis Ordinær pris: Gratis Meld på

World Quality Report 2021-2022:
QA-området utvikles og modnes i takt med at QA blir viktigere for organisasjoners vekst og lønnsomhet.

Dette er den trettende utgaven av World Quality Report (WQR) og rapporten har blitt en årlig indikator på hva som er bra og flott, samt hvor vi trår feil innen global QA- og testpraksis. Den dokumenterer trender, viser fremgang og tilbyr anbefalinger for hvordan vi skal transformere QA og testing etter hvert som nye metoder og teknologier dukker opp. Dette er en del av Sogetis populære «Ideas in Action-serie» som utforsker virkningen av nåværende og fremtidige trender i næringsliv og teknologi. Finn ut hvorfor det er en følelse av pragmatisme blant de 1750 CIO`ene og senior teknologilederne som deltok i årets WQR-undersøkelse.

Hør fra vår ekspert og forfatter av rapporten Mark Buenen. Mark vil kommer inn på:

• Test og kvalitet i Agile/DevOps-team – Quality Engineering som en rask vekstkilde • Intelligent automatisering – hvorfor en automatiseringsstrategi er nødvendig • Bruk av kunstig intelligens i QA og testing – er nye smarte verktøy en «silver bullet»?
  • Testmiljø og testdata – kartlegge et gradvis skifte til skytjenester

Vi håper du kan bli med oss 21. april på DIGS når vi dykker ned i funnene i årets WQR, og ser fremover med optimisme etter hvert som QA og Testing vokser i modenhet.

Foredragsholdere: