Konferanse 9. oktober AI-konferansen 2019

AI-konferansen er møtestedet for deg som ønsker å få faglig påfyll på hva som skjer innenfor kunstig intelligens og hvordan det bidrar til muligheter og får konsekvenser for oss som privatpersoner. AI-konferansen 2019 arrangeres 9. oktober i Oslo.

Faggruppen Kompetanse, kultur og digitalisering

arrangeres av Faggruppen Kompetanse, kultur og digitalisering

Det er et gryende stemningsskifte rundt kunstig intelligens. Dataforeningen skaper en arena som nyanserer konsekvensene. På  AI-konferansen 9. oktober setter vi fokus på baksiden av AI-medaljen . Kunstig intelligens og digitalisering er på alles lepper. Men i det siste har det overveiende udelt positive blitt mikset med en voksende skepsis. Der det før var åpne armer er hendene nå lagt i kors over brystet. Der det før var begeistring for hvordan teknologien kan gi oss svar vi ellers ikke er i stand til å finne er det nå kritiske spørsmål knyttet til personvern, etikk og moral. Det det før var forventninger til et mer effektivt samfunn vokser det nå fram en uro for de innebygde truslene teknologien fører med seg.   Akkurat nå er programkomitéen i ferd med å ferdigstille programmet. Følg med!

Program: