22. mars via Streaming Alvorlig talt #1: Veronica Jarnskjold Buer og Johannes Brodwall

DND Alvorlig talt! 22. mars var en samling hvor Johannes Brodwall, fra Sopra Steria, intervjuer Veronica Jarnskjold Buer fra Datatilsynet.

Johannes Brodwall (Foto: Twitter)

arrangeres av Johannes Brodwall og er en del av serien Alvorlig talt

Medlempris: Gratis Ordinær pris: Kun tilgjengelig for medlemmer

Tar vi for gitt at personvern og informasjonssikkerhet er ivaretatt i dagens digitalisering av samfunnet og i tilgjengelig teknologi?

Har vi for mye tillit til smartklokker, smarte byer, smarte biler, digitalisert kontakt med myndigheter, offentlige tjenester, forskning, helsevesenet osv?

Datatilsynet har laget en veileder om programvareutvikling med innebygd personvern. Samtidig utlyste vi en konkurranse på området, og det kom inn flere bidrag til konkurransen. Dette viser at vi i Norge er opptatt av at vårt personvern skal ivaretas.

Formatet på «DND Alvorlig talt!» er ca én time samtale og diskusjon mellom 2 fageksperter. Du, som deltaker, kan stille spørsmål som fagekspertene vil se på en skjerm mellom dem.

DND Alvorlig talt! er samlingen tilrettelagt primært for at du deltar via streaming. På de fleste samlinger vi legge ut fysiskebilletter til 25-30 av våre medlemmer.

Har du spørsmål om samlingen, kontakt Christian Torp på christian@dnd.no.