8. februar i Oslo IT-jus nettverkssamling

arrangeres av Øyvind Eidissen og resten av fagfolkene fra faggruppen IT-jus i praksis

Medlempris: Gratis Ordinær pris: Gratis Meld på

Første frokostmøte i det nystartede nettverket «IT-jus i praksis» ble avholdt 7. desember på Rebel i Oslo. Foran en engasjert forsamling presenterte Schjødt-advokatene Øyvind Eidissen og Inge Brodersen siste utkast til den kommende AI-forordningen fra EU, samt opphavsrettslige problemstillinger knyttet til programvareutvikling. Dagen etter kom EU-organene til enighet i sluttforhandlingene av AI-forordningen, og det er naturlig å følge opp dette brennaktuelle temaet i neste frokostmøte i nettverket den 8. februar 2024.

Flere av deltakerne uttrykte også interesse for problemstillinger knyttet til «open source»-lisenser, som også blir å finne på agendaen for neste møte. Kom gjerne med innspill til andre temaer – det bidrar til et enda mer dynamisk og levende nettverk!

Dette møtet er gratis!

Meld deg inn her: Nettverket IT-jus i praksis – Nettverket IT-jus i praksis (dataforeningen.no)

Program:

08.15 Frokost
08.30 Velkommen – nytt siden sist
08.35 Om bruk av open source i programvareutvikling — Øyvind Eidissen
08.50 Presentasjon av AI-verktøyet AnzyzLegal + akademisk innlegg om AI Anzyz Technologies AS v/Ole-Johan Meyer Melin, Steinar Nyrud og Prof. Ole-Christoffer Granmo
09.35 EUs AI Act (AIA) vedtatt – en oppdatering — Inge Brodersen
09.55 Avslutning/spørsmål – innspill til temaer