16. desember Erfaringsdeling: Innføring av agil organisering og arbeidsmetodikk

Dataforeningens nettverk for IT-ledere (SnIT) arrangerer digitalt nettverksmøte med tema "agil organisering og arbeidsmetodikk"
RiksTV, Storebrand og Hurtigruten vil dele sine konkrete erfaringer som introduksjon og inspirasjon til diskusjon.

arrangeres av Geir Pedersen og resten av fagfolkene fra faggruppen SnIT

Medlempris: Inkludert i medlemskap for SnIT Meld på

Den tradisjonelle styringsmodellen for viktige forbedrings-initiativer (med stor grad av IT og digitalisering) har vært basert på detaljerte og lange planleggingsprosesser, med formelle overleveringer mellom IT og forretning.

De siste årene har flere selskaper gått over til en mer agil arbeidsmetodikk og organisering, hvor tverrfaglige team fra IT og forretning har fått frihet til å bestemme hvordan ønskede mål skal oppnås.

Vi får besøk av RiksTV, Storebrand og Hurtigruten som er i gang med en endringsreise til en mer agil arbeidsmetodikk. De deler sin erfaringer med medlemmene i nettverket:
– Hva har var bakgrunnen for å endre?
– Hva ønsket man å oppnå?
– Hvordan gikk man frem?
– Hva har fungert bra?
– Hva har ikke fungert bra?
– I hvilken grad har man oppnådd målene?

Nettverksmedlemmer: Bruk påmeldingen på denne siden, eller send en epost til asgeir@dnd.no.

Ønsker du å observere en samling for å vurdere om nettverket er interessant for deg?
Kontakt asgeir@dnd.no