Digitalt nettverksmøte og Fellesmøte for fagstyrer 27. september i Online Fellesmøte for fagstyrer i Dataforeningen

Det er en glede å kunne invitere til fellesmøte for faggrupper for erfaringsutveksling og diskusjon.

arrangeres av David Aas Correia og resten av fagfolkene fra faggruppen DND Sørøst

Medlempris: Gratis for medlemmer Meld på

Bilde fra Make Data Smart 12. september hvor Tore Aasgaard holdt foredrag

Link til Teamsmøtet:  Klikk her for å delta i møtet

Møte-ID: 316 308 088 774.  Passord: jFCdt9

Program:

18.00 Velkommen og «runde rundt bordet». Hva heter du, hvor du jobber og hvilken faggruppe representerer du. — David Aas Correia
18.10 Økonomi, budsjett og mål for faggrupper i 2023. — Petter Trollvik
18.35 Et datadrevet politi — Tore Aasgaard Hvordan bekjempe kriminalitet ved hjelp av data? Hva betyr informasjon og analyse i arbeidet med å forebygge, forhindre og oppklare saker? Og hvilke muligheter ligger i automatisert informasjonsbehandling i politiet?

Politiets IT-enhet er politiets samarbeidspartner på IT-siden. Vi er en egen organisasjon med over 600 engasjerte nerder som utvikler og videreutvikler smarte løsninger for politiet. Vi vet at effektivt politiarbeid ikke kan gjøres uten fremtidsrettet teknologi og verdfull data. Politiets aktiviteter skal være kunnskapsbaserte - derfor er innsikt ett av våre absolutte satsingsområder.

Potensialet er stort og mulighetene er mange. I dette foredraget får du innblikk i et datadrevet politi - nåtid og framtid.
19.00 Avslutning

Foredragsholdere: