Debatt og Frokostsamling 8. mai i Oslo og via Streaming GDPR: Hva er diagnosen?

Ett år etter hele Norge har fått påbud om å følge en komplisert ny lovgivning - GDPR. Hvordan har det gått - når alle virksomheter fra NSB til en liten systue i Bergen må følge GDPR?

arrangeres av Nina Chung Mathiesen

Medlempris: Gratis for medlemmer Ordinær pris: Gratis for ikke-medlemmer Meld på

Presentasjon fra dagens samling (.pdf)

Ett år etter hele Norge har fått påbud om å følge en komplisert ny lovgivning – GDPR. Hvordan har det gått – når alle virksomheter fra NSB til en liten systue i Bergen må følge GDPR?

Norge befinner seg nå i et “post GDPR” sjokk etter fjorårets hysteri, og det er et stort sprik i hvordan virksomhetene etterlever loven. Hvor stort er faktisk problemet, og spiller det egentlig noen rolle? Hva er realistisk å forvente, og hvordan kan vi best samarbeide for at personvern og sikkerhet blir håndtert på en bra måte? Hva er realistisk å forvente?

Dataforeningen inviterer til samtale mellom Datatilsynets Bjørn Erik Thon, IKT-Norges Torgeir Waterhouse, Dataforening-ildsjel og sikkerhetsekspert Eirik Gulbrandsen, samt forfatterne av boken “Personvern og GDPR i praksis” – Simen Sommerfeldt fra Bouvet og Eva Jarbekk fra Advokatfirmaet Schjødt. Tema er allmenntilstanden for Norge for personvern. Hva er diagnosen, og hva er medisinen? Finn Myrstad fra Forbrukerrådet gir også oppdatering fra forbrukersiden.

Vi har satt sammen et panel med representanter for Datatilsynet, IT-leverandørene, Jurister, Teknologer og SMB-markedet:

Moderator: R. Christian Torp, Den norske dataforening

Det blir anledning til å stille spørsmål fra salen. Du kan også stille spørsmål via slido.com #gdprdiagnosen

Bli med på en uformell 2-timers frokostsamling med Den norske dataforening hos Bouvet onsdag 8. mai 2019 kl 0900-1100.

Det blir også mulighet til å kjøpe boken Personvern og GDPR i praksis som er skrevet av Eva Jarbekk og Simen Sommerfeldt:

Foto: Ovidia Eriksen-Hirschberg/Bouvet