Nettverksmøte 14. februar i Oslo Hat og elsk – hvordan er deres erfaring med smidig utvikling og prosjektstyring?

På selveste valentines day slår vi på ring og inviterer samtlige til en god debatt om det smidige manifest. Dette kom til verden i 2001 og har rukket å nå palindromalder på 22 år. Og siden "vi elsker" smidige prosjekter, så kjører vi debatt om temaet.

arrangeres av Trude Britt Rosendal, Fiona Østensvig og Torbjørn Laukvik og resten av fagfolkene fra faggruppen Software Testing (SWT)

Medlempris: Gratis for medlemmer og Rebel medlem Ordinær pris: kr 500,- (to gratis nettverksmøter) Meld på

Obs: Vi har utfordringer med påmeldingsløsningen. Ta kontakt med anders@dnd.no dersom du har problemer med å melde deg på

Vi har invitert følgende panel for å snakke om deres erfaring fra den smidige (eller mindre smidige) reisen de har vært gjennom:

• Christina Kjær Seime, Head of People and Flow, Autodesk
  • Thorbjørn Sigberg, Business Agility Coach, Vipps
  • Mette Gjertsen, Produktområdeleder for Betjening, Statens pensjonskasse
  • Geir Amsjø, Business agility coach and trainer

Vi ber panelet gjøre seg opp noen tanker om følgende spørsmål:

1. Hvordan har smidig blitt mottatt i deres bedrift?

2. Hva er deres største feil og utfordringer?
– i retrospekt, hvor var det det stanget?

3. Hva var den første innføringen? Var det scrum?
– hva driver dere på med nå?
DevOps, Kanban, Lean, SAFe, flere forkortelser?

4. Hva sikter dere mot?
– Har dere en tidslinje?
– hvor realistisk føles dette mot hva dere begynte med. Er dette et like stort kvantesprang som når dere begynte med smidig?

5. Total retrospektiv: Ville dere gjort det igjen?
– Eller sagt med andre ord hva ville du ha gjort annerledes hvis du har dagens informasjon

Vi fortsetter den faglige diskusjonen på Skråplanet bar!