Frokostmøte 22. november i Oslo Implementering av Skytjenester

Start dagen med en kaffi, noe å bite i og foredrag av André Lersveen, Peter Hexeberg Dahl og William Aass Dahlen fra NRK og ett foredrag med Espen Werring

arrangeres av Rameen Khan og resten av fagfolkene fra faggruppen Skytjenester

Medlempris: Gratis Ordinær pris: 500 Meld på

Faggruppen for skytjenester inviterer til frokostmøte på Rebel. Her kan du høre NRK snakke om å flytte fra Marienlyst til skyen. I tillegg får du høre Espen Werring fra advokatfirmaet Thommesen snakke om smidig sourcing av SaaS-implementeringer. Velkommen!

Program:

08.15 Lett servering
08.30 NRK i skyen — André Lersveen, Peter Hexeberg Dahl & William Aass Dahlen Det er god plass til datautstyr på NRKs hovedkontor på Marienlyst, men tomta vår er solgt for lengst og innholdet i datarommene våre får ikke plass på flyttelasset til Ensjø. Får vi plass i skyen?
09.10 Smidig sourcing av SaaS implementeringer — Espen Werring Implementering av SaaS løsninger i en virksomhets IT portefølje kan være mer krevende enn mange forventer. Selv om SaaS løsningen er standardisert, er ikke viksomheten nødvendigvis tilsvarende standardisert. Det kan handle om virksomhetsspesifikke krav, regulatoriske krav, behov for integrasjoner mot ikke-standardiserte APIer, osv. Det kan være vanskelig å overskue de spesifikke tillegskravene før man har fått god innsikt i de aktuelle SaaS løsningene, og dette må anskaffelsesprosessen ta høyde for. Etter å ha gjennomført en rekke komplekse SaaS implementeringer i privat sektor har Thommessen utarbeidet en egen sourcingmodell som tar høyde for behovet for å forstå løsningen og de virksomhetsspesifikke kravene underveis i prosessen, parallelt med forhandlinger av avtalene som skal regulere implementeringen og driftsfasen. I mangel på et bedre begrep, kaller vi det gjerne en smidig sourcingprosess.
09.55 Avslutning

Foredragsholdere: