Nettverksmøte 16. november i Oslo Infonomics – Hvordan skape verdi med dine data?

arrangeres av Kjetil Eritzland og resten av fagfolkene fra faggruppen DAMA (Data Management Association - Norway Chapter)

Medlempris: Gratis for medlemmer og Rebel Ordinær pris: Kr 300,- inkl mva for ikke-medlemmer Meld på

16. november hører du Doug Laney snakke om Infonomics og hvordan du kan skape verdi av dine data.

VIRKSOMHETSUTVIKLING er et av sporene på SW2022 i februar, og der vil historien fortsette med en rekke spennende foredrag om temaet. Men først; møt DAMA Norway på Rebel i Universitetsgata 2, med Doug Laney på stream.

Doug Laney, forfatter av “Infonomics» er med oss live fra Chicago for å gi oss en presentasjon av konseptet og disiplinen. Det blir også en presentasjon av Espen Hjelmeland og Kristin Otter Rønnevig: «An investment Perspective on data quality in data usage».

Program:

17.00 Snacks & Drinks
17.30 Presentation Doug Laney — Douglas Laney “Infonomics» definerer seg som en egen disiplin, som fremmer informasjon som en ressurs ved å faktisk verdsette og behandle den som en. “Infonomics” gir grunnlaget og metodene som trengs for å kvantifisere verdien av informasjonskapital, samtidig som den tilbyr en taktikk for å bruke informasjon som konkurransefortrinn for å drive vekst.
18.30 An investment Perspective on data quality in data usage — Kristin Otter Rønnevig & Espen Hjelmeland Businesses today must be aware of the value in their data to optimize their business operations and maximize profits. Therefore, it would be beneficial to understand how data quality affects the organization’s ability to extract value from its data. In our study, we wanted to identify how an organization may maximize the return on investment in data quality. Specifically, we analyzed how economic principles are applied to data, what factors should be considered when investing in data quality, and the potential costs of the investment options.
19.00 Mingle and end of event