Konferanse 1. juni i Oslo IT-kontraktsdagen 2022

Vi ser frem til å møtes til IT-kontraktsdagen 1. juni 2022 på Rebel, Oslo! Konferansen arrangeres av Den norske dataforening i samarbeid med Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ).

Jørgen Petersen (Foto: Linkedin)

arrangeres av Jørgen Petersen og resten av fagfolkene fra faggruppen IT-kontrakter

Medlempris: fra kr 3 900 eks. mva. Ordinær pris: fra kr 4 450 eks. mva Meld på

Dataforeningens fagstyre for IT-kontrakter inviterer til heldagsseminaret IT-kontraktsdagen på Rebel, Oslo, 1. juni.

Program:

08.30 Registrering og enkel frokost
09.00 Velkommen — Erik Bollestad Velkommen til IT-KONTRAKTSDAGEN 2022
09.10 Presentasjon av nye kontrakter for skytjenester DFØ og Dataforeningen forteller om hva som er anvendelsesområdet for de enkelte avtalene og hva skiller dem:
SSA Sky
SSA Lille Sky
PS2021 Cloud

V/ Mari Vestre, DFØ, Charlotte Lindberg, DFØ, Rolf Riisnæs, Wikborg Rein, Jørgen Petersen, Promis, Espen Bakjord, Vaar Advokat
10.30 Pause
10.45 Presentasjon av ny fleksibel utviklingsavtale (PS2022 FLEX) — Gjennomgang av de viktigste prinsippene i avtalen som kan benyttes til kontinuerlig produktutvikling.

V/Jørgen Petersen, Promis
11.15 Digitaliseringsprosjekter underlagt KS-ordningen Erfaringer med kvalitetssikring av digitaliseringsprosjekter som er omfattet av statens prosjektmodell.

V/ Inger Bjerkmann, Finansdepartementet
12.00 Lunsj Lunsj fra 12.00-12.50 på "Skråplanet" eller på takterrassen (ved fint vær)
13.00 Schrems II - hvor er vi nå og hva betyr dette? Advokatfirmaet Berngaard gjennomgår rettskildebildet og hvordan du bør håndtere dette i praksis.

V/ Hedda Emilie Bratt, Berngaard
13.45 Hvordan påvirker Schrems II, GDPR og operasjonell risiko NHNs valg mellom privat og offentlig sky Johan Ronæs deler fra Norsk helsenett sin risikovurdering mellom offentlig og privat sky. Hvilke gjerdestolper har vi p.t., og hvordan jobber vi sammen med aktørene for å ta ned risiko?

V/ Johan Ronæs, Norsk helsenett
14.15 Pause
14.35 Felleskjøpet - Infor – hva kan vi utlede av dommen? Gjennomgang av dommen – hva betyr dette for IT-kontrakter/prosjektgjennomføringen fremover?

V/Eivind Grimsø Moe, Hjort
15.35 Oppsummering og avslutning — Erik Bollestad