ITIL 4 – hva er nytt?
Nytt innhold og tenkning i ITIL 4, råd om overgangen fra ITIL v3 og nytt opplegg for sertifiseringen

arrangeres av DND og resten av fagfolkene fra faggruppen Service Management
Påmelding er nå stengt
ITIL v3 har eksistert siden 2007 med en oppgradering i 2011. Det har skjedd mye på det området som ITIL omfatter, så nå er det utarbeidet en ny versjon kalt ITIL 4 som lanseres dette halvåret. Det er spesielt agil utvikling, DevOps og Lean som er nye områder i ITIL 4.
Faggruppen for Service Management antar at mange er nysgjerrige på hva som er nytt i denne versjonen, så vi har gleden av å invitere til NETTVERKSMØTE FOR ITIL 4
Til å presentere dette er vi så heldige at vi får besøk av Barry Corless, Global Knowledge, England. Barry har deltatt i programkomiteen og vært ansvarlig for deler av den nye versjonen.
Kort om Barry: Barry har jobbet med IT Service Management i 30 år. For tiden er han Product Director for Service Management and DevOps hos Global Knowledge. Han har vært eksaminator for ITIL i 11 år og de siste 4 årene vært APMG’s ITIL Chief Examiner. Barry har forfattet beskrivelsene av Incident og Problem Management i ITIL 4. Agenda:
- Nytt innhold og tenkning i ITIL 4
- Råd om overgangen fra ITIL v3
- Nytt opplegg for sertifiseringer
Det blir også tid til å stille Barry spørsmål. Presentasjonen vil bli holdt på engelsk.
Lett servering ved start
Foredragsholdere:
Programkomiteen for dette nettverksmøtet består av: Ragnar Løken, RL Bedriftsrådgivning, Trina MacCallum, Capgemini, Rolf Tamber, Habberstad, Anita Smith Lunde, Capgemini
Takk til vår sponsor Capgemini for lokaler og servering!