Digitalt nettverksmøte 23. mars Kunstig intelligens, klimakrisen og praktiske grep for utviklere

Utviklingen og anvendelsen av kunstig intelligens byr på både muligheter og utfordringer for samfunnet.

arrangeres av Frank Vevle og resten av fagfolkene fra faggruppen AI (Kunstig intelligens)

Medlempris: Gratis for medlemmer Ordinær pris: 375,- inkl mva for ikke-medlemmer Meld på

Hvilke store temaer er det viktige å angripe? Hvordan kan en utvikler praktisk tenke på sin rolle i denne sammenhengen? Det er både viktig å tenke bredt på samfunnsansvar samtidig som det er en praktisk oppgave ift. leverandører av datakraft eller lagring. Det er viktig å samarbeide for økt bærekraft, spesielt løsninger opp mot klimakrisen hele verden står overfor og rollen til utviklere i denne store sammenhengen med konkrete handlinger i en travel hverdag.

Program:
Kl 09:00 – 09:10 Presentasjon av Alex Moltzau, AI Policy and Ethics at NORA – The Norwegian Artificial Intelligence Research Consortium og Mali Hole Skogen, Teknologi- og bærekraftsdirektør, IKT Norge

Kl 09:10 – 09:45 Workshop/ Brainstorming

Foredragsholdere: