Frokostseminar 29. november i Oslo Kunstig intelligens til støtte for tilbudsprosesser

Faggruppen for kunstig intelligens (KI) inviterer til frokostmøte 29. november. Start dagen med en kaffi, noe å bite i med et faglig foredrag av Espen Remman (partner og seniorrådgiver, Chronos) og en presentasjon av faggruppen av Brian Elvesæter (seniorforsker, SINTEF) på Rebel!

arrangeres av Brian Elvesæter & Espen Remman og resten av fagfolkene fra faggruppen AI (Kunstig intelligens)

Medlempris: Gratis Ordinær pris: 500 - eller prøv 2 gratis Meld på

Program:

08.30 Lett servering
09.00 Ekstraksjon av krav og annen nøkkelinformasjon fra forespørsler ved bruk av språkteknologi og kunstig intelligens — Espen Remman Hvordan effektivt skaffe seg oversikt over hundretalls dokumenter og tusenvis av sider? I et forskningsprosjekt utvikler vi en løsning for å, i første omgang støtte virksomheter i Go/No-go beslutninger, dernest å støtte skrivere i tilbudsskriver-prosessen. Moderne språkteknologi og kunstig intelligens er verktøyene. Xait, er leverandør av programvare for dokumentbehandling og initiativtaker til forskningsprosjektet. Aker Solutions, er referansekunde, og Chronos er leverandør av språkteknologi og kunstig intelligens.
09.45 Presentasjon av faggruppen for kunstig intelligens (KI) — Brian Elvesæter En kort presentasjon av faggruppen. Vi legger opp til diskusjon og innspill om hvordan skape mer aktivitet sammen.

Foredragsholdere: