Kurs 1. - 2. oktober i Oslo Mastering Business Analysis Agility

Dette kurset om agilitet og forretningsanalyse handler om å bruke analytiske ferdigheter for å forstå det underliggende problemet som skal løses. Gjennom kurset vil du få utfyllende forklaringer med mange reelle eksempler. James Robertson har tidligere fått topp-score fra deltakerne.

James Robertson

arrangeres av James Robertson og er en del av serien Kurs

Medlempris: 9 200 Ordinær pris: 10 200 Meld på

Enten du jobber i et smidig team, eller skriver tradisjonelle spesifikasjoner, er den viktige forretningsanalyseoppgaven å avdekke de reelle behovene til de virkelige kundene. Uten å forstå det reelle behovet, er det ekstremt vanskelig å levere reell verdi.

Vi må hele tiden tilpasse oss endringer i miljøet, i lovverket, i markedet, i teknologien osv. Enhver endring fører til at man må levere nytt eller forbedret programvaresystem, produkt eller tjeneste. Endringene skjer så raskt at vi har rett og slett ikke tid til å få feil resultat og levere feil løsning.

«Det handler om å sikre at du alltid leverer riktig løsning, og at du leverer raskt.»

Les også vårt intervju med James og Suzanne Robertson fra Volere: Når problemet er «hva er problemet?»

Meld deg på her

Program:

09.00 Kursprogram I løpet av kursdagene lærer du å identifisere kundesegmentene, og hva som er den virkelige verdien for dem; å ikke bare anta en løsning, men å oppdage det virkelige problemet; å sikre sikre at løsningen løser det rette problemet; å designe mer brukbare løsninger; å benytte story mapping i prosessen; å kombinere forretningsanalyse med fleksibel levering; å skrive bedre tradisjonelle kravspesifikasjoner
16.30 Kurset varer til 16:30 begge dager

Foredragsholdere: