Kurs 1. - 2. oktober i Oslo Mastering Business Analysis Agility

Vi mennesker har en tendens til å hoppe rett på løsningen, uten å først forsikre oss om at vi forstår problemet. Suzanne og James Robertson har samarbeidet med Den norske dataforening i 20 år. Deres kurs om agilitet og forretningsanalyse holder en meget høy standard og får topp-score fra deltakerne. Er det din tur å lære av the Robertsons nå?

James Robertson

arrangeres av James Robertson og er en del av serien Kurs

Medlempris: 9 200 Ordinær pris: 10 200 Meld på

Forretningsanalyse har som målsetning å avdekke de virkelige behovene til de virkelige kundene. Uten å forstå de virkelige behovene er det vanskelig å levere perfekte løsninger og ekte verdi.

Vi må hele tiden tilpasse oss endringer; endringer i miljøet, i loven, i markedet, i teknologien og endringer i tilgjengelige muligheter. Enhver endring fører til at man må levere nytt eller forbedret programvaresystem, produkt eller tjeneste. Endringene skjer så raskt at vi har rett og slett ikke tid til å få feil resultat og levere feil løsning.

Les også vårt intervju med James og Suzanne Robertson fra Volere: Når problemet er «hva er problemet?»

Meld deg på her

Program:

09.00 Kursprogram I løpet av kursdagene lærer du å identifisere kundesegmentene, og hva som er den virkelige verdien for dem; å ikke bare anta en løsning, men å oppdage det virkelige problemet; å sikre sikre at løsningen løser det rette problemet; å designe mer brukbare løsninger; å benytte story mapping i prosessen; å kombinere forretningsanalyse med fleksibel levering; å skrive bedre tradisjonelle kravspesifikasjoner
16.30 Kurset varer til 16:30 begge dager

Foredragsholdere: