8. mai i Oslo Maskinlæring og Test

Kjapp oppsummering – Vil du høre om hvordan maskinlæring (ML) blir brukt til programvaretesting og få praktiske tips på hvordan du kan starte?

arrangeres av Minh Nguyen og resten av fagfolka fra faggruppen Software Testing (Oslo)

Medlempris: 0,00 Ordinær pris: 300,00 Meld på

Anvendelsen av Maskinlæring har i de siste årene eksplodert i ulike industrisektorer hvor klare gevinster har blitt demonstrert. Derimot har ikke Maskinlæring blitt like godt brukt i programvareindustri inkludert test og QA av IT-løsninger. Vi ønsker gjennom lyntaler å dele noen konkrete eksempler på bruk av Maskinlæring i programvaretesting hos bedrifter som NAV, Nordea, Cisco, Eidsiva Energinett og SpareBank 1. Noen caser er allerede i drift, mens andre fortsatt er i eksperimentell fase. De vil uansett danne et bakteppe for videre diskusjon om når og hvordan Maskinlæring blir relevante for utvikling og test.

Vi vil også diskutere hvilke forutsetninger og utfordringer som er knyttet til Maskinlæring-prosjekter samt dele våre erfaringer som vil hjelpe dere å komme i gang.

Fasilitator: Minh Nguyen

Program:

17.00 Velkommen
17.05 Lyntaler fra 5 ulike cases hvor ML blir brukt til å forbedre programvaretesting
18.00 Pause med lett servering
18.15 Paneldiskusjon med fokus på muligheter og utfordringer samt praktiske tips og råd
19.00 Vi går videre til en pub for videre diskusjon – Selvorganiserende opplegg