Workshop 18. mars i Oslo Modellbasert testing​

Nettverksmøtet denne gangen er en workshop, og bør være av interesse for både nybegynnere og videregående. Målgruppen er alle som er interessert i krav, modeller, arkitektur og test, med roller som for eksempel prosjektledere, ulike arkitekter, testledere eller tekniske testere.​

arrangeres av Hager Debech og resten av fagfolkene fra faggruppen Software Testing (SWT)

Medlempris: 0,00 Ordinær pris: 300,00 Meld på

Det er mye fokus på modellbasert testing i disse dager. Modellbasert testing er et mål for sikre at alle kravene er enkle, synlige og ikke tolkbare. God testdekning er viktig og ved hjelp av modellbasert testing får man enklere innsikt i hvordan dette fungerer. ​

Vi har vært så heldige å få Hager Debech til å dele sin kunnskap med oss. Workshopen består av en introduksjon og to oppgaver hvor man kan jobbe alene eller sammen i gruppe. Den er lagt opp slik at de som ønsker å kode kan det. Samtidig kan de som ikke har lyst/kunnskap også delta da det finnes noen flotte «shortcuts».​

Du vil også lære mer om hvor enkelt og tidsbesparende det er fra et krav blir endret til testingen er utført. ​

Ta med egen PC.​

Målgruppe: Alle som er interessert i krav, modeller, arkitektur og test, dvs har roller som for eksempel prosjektledere, ulike arkitekter, testledere, tekniske testere.​

Program:

16.30 Intro til modellbasert testing