SnIT-samling 24. november Muligheter og fallgruver i utnyttelsen av skyteknologi

arrangeres av Asgeir Myhre og resten av fagfolkene fra faggruppen SnIT

Medlempris: Samlingen er inkludert i årsmedlemskap for SnIT Meld på

Dette arrangementet er et samarbeid med Dataforeningens faggruppe Skytjenester.
Gruppen har som hovedformål å bidra med økt kunnskap om skytjenester for alle medlemmer enten man er innkjøper, leverandør, bruker eller på annen måte involvert i skytjenester.
Innledere:

Virksomheter i offentlig og privat sektor opplever både muligheter og utfordringer når skytjenester tas i bruk i stadig større grad.

Digitaliseringen er fortsatt på full frammarsj både i offentlig og privat sektor, samtidig som det regulatoriske rammeverket ikke er fullt tilpasset den nye hverdagen. Et område som personvern byr på særlige utfordringer etter den mye omtalte Schrems II-avgjørelsen fra EU-domstolen i sommer.

På denne samlingen vil aktører fra både leverandør-, kunde- og rådgiversiden dele noen av sine råd og erfaringer knyttet til bruken av skytjenester, med SnIT-medlemmene.

Program:

14:30-14:35:
Velkommen!
Asgeir Myhre/Dataforeningen

14:35-14:55:
«Alle skal til skyen – men er vi klare for det?»
Eirik Holgernes/Sopra Steria

14:55-15:15:
«Innovasjon Norge er 100% i skyen – Erfaringer og lessons learned»
Maria Hermansen/Innovasjon Norge

Kort pause

15:20-15:40:
«Utfordringer – og løsninger  – ved overføring av data til internasjonale skytjenesteleverandører»
Inge Kristian Brodersen/Advokatfirma Schjødt og
Øyvind Eidissen Ransedokken/Advokatfirma Føyen Torkildsen