Debatt og Frokostsamling 5. mai Når det umulige blir mulig – IT og sentralnervesystemet

Du hørte og møtte Knut Erik Ølstad, som er første personen i verden som har fått gjennopprettet nevrologiske funksjoner i ryggmargen med stamceller.

arrangeres av Privat: R. Christian Torp og er en del av serien Fredag morgen

Medlempris: Gratis for medlemmer Ordinær pris: Gratis for medlemmer

Du hørte og møtte Knut Erik Ølstad, som er første personen i verden som har fått gjennopprettet nevrologiske funksjoner i ryggmargen med stamceller, Jannie de Grijs, styreleder i DNDs nasjonale helsenettverk; NorHit og Christian Torp, COO i DND.

Høsten 2011 ble Knut lam etter en sykkelulykke. Kort tid etter ble han en del av det første stamcelle-studiet på ryggmargsskadde som er godkjent av europeiske og amerikanske helsemyndigheter. «Jeg er overbevist om at jeg vil kunne gå igjen!»

Ønsker du å komme i kontakt med Knut Ølstad? Send en epost til knut.olstad@gmail.com eller ring ham på 95 25 76 62.

Fredag morgen hos DND 5. mai fikk du også vite mer om noen av de fantastiske fremskrittene som er gjort hvor IT hjelper mennesker som er i en vanskelig livssituasjon. Ved hjelp av teknologier som Brain-Computer interface og cybernetic vil det umulige bli mulig i løpet av kort tid.

«Fredag morgen hos DND» var denne gang i form av ett hovedinnlegg av Knut etterfulgt lyntale og en time samtale og diskusjon.

Vet du ikke vet hvem Knut Erik er?
Da må du se innslaget TV2 og Dag Otto Lauritzen laget om ham i fjor sommer: http://www.tv2.no/a/8458454/

Noen lenker om Knut: