Webinar 9. september NHO utvikler kunnskapshub om norsk næringsliv

Næringslivets Hovedorganisasjon (NHO) har åpnet sin BI-løsning for medlemsbedriftene og samfunnet og jobber for at norsk næringsliv og politikk i størst mulig grad kan baseres på data og kunnskap. Link til møtet se lenger ned.

arrangeres av David Aas Correia og resten av fagfolkene fra faggruppen BI & Analytics

Medlempris: Gratis for medlemmer Ordinær pris: Kr. 375,- for ikke-medlemmer Meld på

NHO gjør nå flere grep for å tilgjengeliggjøre data og analyser fra sin BI-plattform til flere.

Fra å fokusere på interne rapporter og analyser er nå brukerne stadig oftere medlemsbedrifter, statlige eller offentlige etater, media, politikere eller mannen i gata. Ved å kombinere offentlige datakilder med unike NHO-data har vi mulighet til å tilby unike dataprodukter og innsikt slik at vi får et datadrevet næringsliv og kunnskapsbasert politikk. Vi har gjennom korona benyttet offentlige data i kombinasjon med egne data for å vurdere situasjonen i norsk næringsliv og vår innsikt har blitt benyttet både internt, mot media og i samarbeid med statlige og kommunale aktører.

Sesjonen vil også vise eksempler der vi har åpnet opp Power BI for medlemsbedriftene til Arbeid & Inkludering og hvordan vi publiserer regionale data for alle regioner til våre nettsider.

Påmeldte vil motta møtelenke dagene før arrangementet.

Ønsker du å være partner på våre arrangement? Kontakt oss på bi-analytics@dnd.no