Debatt og Frokostsamling 6. februar i Oslo og via Streaming Ny etterretningslov; er det dette vi vil ha?

Skal vi godta en lov som kan gi Norge et av Europas strengeste overvåkingsregimer? Er høringsnotatet avgrenset nok til å forhindre at det misbrukes? Har vi fått nok tid til å forstå forslaget og til å bestemme oss? (Feed fra strømmingen finner du nedenfor)

arrangeres av Privat: R. Christian Torp og er en del av serien Fredag morgen

Medlempris: Gratis for medlemmer av DND/EFN Ordinær pris: Gratis for ikke-medlemmer Meld på

Sendingen begynner kl 09.00.

Les høringssvaret til Den norske dataforening v/DNDs IT-politiske råd.

12. november i fjor la Forsvarsdepartementet frem forslag til ny lov om Etterretningstjenesten. 12. februar er frist for alle høringssvar.

6. februar kan du være med å diskutere dette sammen med bl.a. Bjørn Erik Thon (direktør i Datatilsynet), Arve Føyen (Advokat/Partner Advokatfirmaet Føyen Torkildsen AS og leder av DNDs IT-Politiske Råd), Nina Mathiesen og Christian Torp i Den norske dataforening m.fl.

Informasjon om samlingen vil oppdateres fortløpende.

Møt og hør:

Bli med på en uformell 2,5-timers frokostsamling i Gamle Logen, onsdag 6. februar 2019 kl 0900-1130. Kaffe fra kl. 0830.

Har du spørsmål om samlingen, kontakt Christian Torp på christian@dnd.no. Har du allerede spørsmål du ønsker å stille til panelet, gjør det enten ved å sende en epost eller gjøre det på Slido.com #DGF2