SnIT-samling 17. juni Ny samling i DNDs IT-ledernettverk: «IT-revolusjon i kollektivtransport»

Siste samling før sommeren handler om et konkret eksempel på datadrevet virksomhet:
(17. juni kl 14:30-16:00, (online)

arrangeres av Asgeir Myhre og resten av fagfolkene fra faggruppen SnIT

Medlempris: Inkludert i medlemskap for SnIT Ordinær pris: (Årsmedlemskap i nettverket koster kr 12.000+mva) Meld på

CIO i Ruter, Terje Storhaug, vil orientere om hvordan hans virksomhet anvender moderne og avanserte IT-løsninger for å levere Norges mest brukte offentlige kommunikasjonstjenester.

Terje er en meget god formidler av kunnskap, erfaring og visjoner.
Ruter står for over halvparten av Norges kollektivtransport, (nær 400 millioner reiser i 2019), og har de senere årene gjennomført svært omfattende digitaliseringstiltak.

Terje Storhaug har vært arkitekten og pådriveren bak den store digitaliseringsprosessen Ruter har gjennomført. Han er også sterkt engasjert i internasjonalt samarbeid innenfor offentlig transportsektor. Terje har bakgrunn fra flere ledende stilinger innenfor kringkasting og media,

Noen klipp fra dokumentet «Ruters målbilde»:

• Data er drivstoffet
  • Tilgang på data om kunden øker mulighetene for å tilby attraktive  tjenester
  • På sikt vil kunstig intelligens ta valg direkte for kunden
  • Mange leverandører, som i dag har direkte kontakt med kundene, vil i større grad bli leverandør til en plattformaktør.

Det blir god tid til spørsmål og kommentarer.

Påmelding via linken på denne siden.
Påmeldte vil motta innkalling til nettmøtet dagen før samlingen.

Har du lyst til å bli med i nettverket, eller kanskje observere en samling for å finne ut om dette er noe for deg?

Kontakt asgeir@dnd.no