Nettverksmøte 21. november i Trondheim Retrospektiver – En motor for kontinuerlig forbedring

Retrospektiver er svært viktige og er en av de mest brukte metodene innen smidige praksiser. The Agile Practice Guide omtaler metoden som “the single most important practice in agile development” og i en kjent bok av Henrik Kniberg om Scrum og XP omtales retrospektiver som “number-one-most-important thing in Scrum”.

og resten av fagfolkene fra faggruppen Trondheim Agile

Medlempris: Gratis for alle Meld på

Retrospektiver er en metode for å forbedre og tilpasse prosesser i bedrifter. Metoden brukes til effektiv læring og forbedring både på et individuelt nivå, på teamnivå og for større prosjekter eller organisasjoner.

Espen Sjøvoll fra Sticos og Robin Koien fra Evetro legger opp til en kombinert meetup med praktisk gjennomføring, viktige erfaringer og relevant teori. Det blir også muligheter for å prøve et av de nyeste systemene for retrospektiver.

17:00 – 17:30 Mingling med litt å bite i

17:30 – 17:40 Kort introduksjon – Hva er en retrospektiv

17:40 – 18:00 Espen Sjøvoll – Hvorfor retrospektiv er en av de viktigste teknikkene i din smidige verktøykasse

18:00 – 18:20 Robin Koien – 10 tips for retrospektiver og kontinuerlig forbedring.

18:20 – 18:30 Pause

18:30 – 20:00 Retrospektiver i praksis – med og uten digitale verktøy (fint om de som har mulighet tar med seg en laptop)

Eventet er gratis og det vil bli servert baguetter med drikke, kaffe og te og snacks.