Rosing 5. mai i Nettmøte Rosing Coding Challenge 2020: Finale!

Finalistene i Rosing Coding Challenge stiller opp til en siste konkurranse. I finalen kårer vi Norges beste javaprogrammere. Finalen skjer i sin helhet på nett.

arrangeres av Paal Leveraas

Rosing Coding Challenge, som Dataforeningen arrangerer i samarbeid med Bouvet, DNB, PatientSky, Sopra Steria, Storebrand, GrepS og Microsoft, er en landsomfattende konkurranse hvor vi utfordrer programmere til å løse oppgaver fra «det virkelige liv». Oppgavesettene er basert på kode fra partnerne, og er høyst relevante for hvordan programmere forventes å jobbe i en praktisk hverdag.

I finalen den 5. mai skal finalistene gjennom en siste evaluering fra juryen. Da er det ikke tekniske ferdigheter som gjelder, men deres innsikt i hvordan deres arbeid henger sammen med utfordringer knyttet til bærekraft, personvern, sikkerhet, universell utforming og etikk.

Finalen vil bli strømmet her.

«Kodere er håndverkere og samfunnsbyggere«, sier generalsekretær Christian Torp og jurymedlem Simen Sommerfeldt.

Om RCC

Rosing Coding Challenge (RCC) 2020 er en landsomfattende programmeringskonkurranse som er åpen for alle som ønsker å måle sine ferdigheter mot andre. Første del av konkurransen gikk i dagene 16-23. mars.

RCC handler om å løse virkelige problemer fra den virkelige verden. Oppgavene som ble løst var basert på kode fra de fem partnerne, og var utformet ut fra krav og forventninger som stilles til programmerere som skal jobbe med kodeproblemer som er relevante for den praktiske hverdag i arbeidslivet.

De fem samarbeidspartnerne fra næringslivet er Bouvet, DNB, PatientSky, Sopra Steria og Storebrand. I forkant av konkurransen jobbet tekniske team fra hver av disse aktørene med å utvikle et hver sine sett av oppgaver som skulle løses.

Til sammen har nesten 40 mennesker fra DND, de fem kodepartnerne og de to tekniske partnerne GrepS og Microsoft vært involvert i prosjektet.