Nettverksmøte 17. september i Bergen Selvbetjeningsløsninger – Erfaringer fra Equinor, Helse Vest og Tryg

Erlend Nævdal

arrangeres av Erlend Nævdal og resten av fagfolkene fra faggruppen BI & Analytics

Selvbetjeningsløsninger har eksistert i mange år gjennom verktøy som Tableau, Qlik og Power BI. Men det er ikke før de siste årene at slike løsninger har blitt mainstream. Gevinstene er åpenbare: Gi sluttbrukere tilgang til sine egne data uten å måtte gå til IT. Det er en viktig byggesten i veien mot å bli en sann, datadrevet organisasjon.

Men er det så enkelt i virkeligheten? Finnes det utfordringer?

I denne fagkvelden har vi vært så heldige å få flere nøkkelpersoner fra Equinor, Helse Vest og Tryg med på laget. Til sammen har disse organisasjonene mer enn 12 000 brukere i Power BI. Og dette antallet vokser raskt. Hva har de fått til med sine løsninger? Hvilke erfaringer har de hentet? Hva tenker de om fremtiden?

Foredraget er lagt opp som en kort presentasjon fra hver enkelt deltaker før vi setter opp brukerpanel for videre diskusjon i plenum.

For anledningen bytter vi lokaler til VilVite

17:00 – 17:30: Matservering
17:30 – 19:00: Presentasjoner, brukerpanel og Q&A

ca 19:00: For de som vil tar vi en tur til Søt+Salt Lanternen etter presentasjonen. (https://goo.gl/maps/8YNNSaRdZTwPctXW7)