Debatt og Frokostsamling 22. desember Smartebyer- Tåkeprat eller realitet?

Er Smartebyer blitt mer enn et buzzord og er det bare tåkeprat eller er det en realitet?

arrangeres av Stina Birkeland og er en del av serien Fredag morgen

Medlempris: Gratis for medlemmer Ordinær pris: Gratis for ikke-medlemmer

Hvordan ser byene på Smartby begrepet og hva gjør de faktisk for å bli smartere? Vi har invitert Sandefjord Kommune for å dele sine erfaringer rundt digitalisering som skal bedre hverdagen for deres innbyggere. Samtidig jobber Oslo Kommune med å utarbeide sin SmartOslo strategi for å gjøre hovedstaden enda smartere. Men er de på riktig vei? Microsoft utfordrer og skisserer sine tanker rundt hvordan fremtidens kommuner og tilhørende byer bør digitalisere og transformeres skal de bli smartere.

Fredag morgen hos DND; 15. desember kan du være med å diskutere dette sammen med Lars Petter Kjær (Digitaliseringsdirektør i Sandefjord kommune), Lene Lad Johansen (Smartbyansvarlig i Oslo Kommune), Shahzad Rana (Teknologidirektør i Microsoft) og Christian Torp (generalsekretær i Den Norske Dataforening).