Digitalt nettverksmøte 13. mai State-of-the-art teknologi som muliggjør kontinuerlig sanntidsanalyse uten å kode

Den norske dataforening og Avo Consulting har gleden av å invitere deg til webinar om state-of-the-art teknologi innen prosessering og analyse av strømmedata.

Shiraz A. Bhaiji

arrangeres av Shiraz A. Bhaiji og resten av fagfolkene fra faggruppen Løsnings- og integrasjonsarkitektur

Medlempris: Gratis Meld på

Cogynt plattformen ble utviklet for å tilgjengeliggjøre analyse av strømmedata for alle. Plattformen brukes i dag innen antihvitvask, porteføljeovervåkning, minibanksvindel, med mer.

Bygget på state-of-the-art open source teknologier som Apache Kafka og Apache Flink, håndterer Cogynt kontinuerlig sanntidsanalyse på tvers av datakilder. Dette er teknologier selskaper som Alibaba, LinkedIn og Netflix benytter i stor skala. Cogynt-plattformen er bygget som microservices og installeres i et Kubernetes cluster via Replicated KOTS.

Cogynt tilgjengeliggjør disse kraftfulle teknologiene for analytikere via et zero-code webgrensesnitt. Dette gjør at analytikere – uten programmeringskompetanse – kan utvikle analysemodeller i Cogynt. Målet er at de som kan fagfeltet skal kunne bygge analysemodeller for det.

I webinaret presenterer Avo Consulting og Cipher Norge Cogynt-plattformen. Vi går igjennom arkitekturen og byggeklossene Kafka, Flink, Kubernetes og Replicated KOTS, og viser hvordan Cogynt binder alt sammen. Med en demo viser vi hvordan Cogynt tilgjengeliggjør alt i et zero-code brukergrensesnitt og hvordan analytikerne arbeider i verktøyet.

Vi gleder oss – vel møtt!