23. september i Oslo Store endringer i arbeidslivet for IT-ledere og -medarbeidere

Henger du med ?
Endringene i arbeidslivet har skutt fart under pandemi-perioden. Noen av de blir varige. Noen hadde nok kommet uansett, men kanskje i et tempo hvor vi hadde bedre kontroll og bedre mulighet for å tilpasse oss? Denne samlingen er ikke en «oppsummering av pandemieffektene», men et forsøk på å belyse og diskutere omfattende endringer i arbeidslivet som berører SnIT-medlemmene direkte.

arrangeres av Asgeir Myhre og resten av fagfolkene fra faggruppen SnIT

Medlempris: Inkludert i medlemskap for SnIT Ordinær pris: Årsmedlemskap i nettverket koster kr 12.000+mva (Kontakt asgeir@dnd.no for rabattert tilbud på medlemskap ut 2021) Meld på

Vi skal fokusere på hvordan IT-ledere og digitaliseringsansvarlige kan forberede seg på å møte utfordringene vi står i og de som kommer rundt neste hjørne.

Det blir åpen og ærlig tale fra arbeidstager- og arbeidsgiversiden, inkludert fakta, analyser, historier til ettertanke og noen spissformuleringer som garantert vil  trigge diskusjon. 6 korte innledninger på 5-10 minutter og et avsluttende foredrag  på 20 minutter fra en som har klokketro på at digitalisering vil løse de aller fleste verdensproblemer. (Se hvem som deltar nedenfor).

Rikelig mulighet til å mingle digitalt eller fysisk:
Vi møtes på splitter nye Rebel arena midt i Oslo, til faglig og sosial samling, inkludert god bevertning. Du kan også henge med via Teams.
(Vi må ta et lite forbehold om smittevern som kan medføre at hele samlingen blir digital)

Vi har med oss to medarbeidere fra IT-konsulentbransjen som har flyttet langt bort fra Oslo, men som vil fortsette å arbeide for kunder her og andre steder.

En SMB-leder fra Nord-Norge forteller om den tøffeste konkurransen om medarbeidere noen sinne.

Innledere fra Tekna, Nito og Abelia kommer med korte innlegg om hvordan de ser på utviklingen i arbeidslivet, spesielt  for medlemmer med høyere teknisk utdanning i IT-fagene.

Bjørn Taale Sandberg, leder for Telenor Research, og evig tekno-optimist, vil avrunde med et spesielt tidsaktuelt innlegg:
«Hvordan kan digitalisering av samfunnet sikre en grønnere og smartere fremtid, både for Norge og for verdenssamfunnet som helhet?»

Ikke medlem, men lyst til å bli med i Dataforeningens IT-ledernettverk?
Ta kontakt med geir.pedersen@dnd.no eller asgeir.myhre@dnd.no

Foredragsholdere: