Nettverksmøte 24. januar i Oslo Tech-frokost med Digital Norway: Bærekraft og digitalisering

Hvordan kan norske bedrifter bli mer konkurransedyktige ved å benytte bærekraftsrelatert data og hvordan ta steget fra rapportering på bærekraft til bærekraftig forretningsutvikling? Velkommen til tech-frokost hos Digital Norway og Dataforeningen!

arrangeres av Tiril Raknes og resten av fagfolkene fra faggruppen Bærekraft

Medlempris: Gratis Ordinær pris: Gratis Meld på

I dag møter norske bedrifter stadig økende krav og forventninger til hvordan man skal arbeide med og rapportere på bærekraft. Flere opplever å måtte bruke mye tid på å hente inn og sammenstille informasjon som ikke oppleves relevant for bedriften. Står vi i fare for at behovet for rapportering overskygger målet om å ta virksomheten i en mer bærekraftig retning – med tilhørende økt konkurransekraft?

Denne morgenen skal vi se på hvordan vi kan løse to behov samtidig. Behovet for god dokumentering og behovet for bærekraftig forretningsutvikling. Vi vil gi en praktisk innføring i forventninger som møter bedrifter i dag, samt vise hvordan bedrifter kan bli bedre på å samle inn og bruke sine bærekraftsdata.

Disse møter du:

• Line Asker, seniorrådgiver for bærekraft i DNB: Hvilke forventninger om rapportering møter bedrifter for tiden?
  • Henrik Fonahn, Footprint, Sopra Steria: Henrik skal fortelle om hvordan bedrifter kan imøtekomme økende rapporteringskrav og samtidig skape verdi for kundene. Han vil også vise noen praktiske eksempler på hvordan bedrifter har skapt verdi ved å benytte data fra egen bærekraftsrapportering.

Start dagen med frokost sammen med oss i Digital Norway og Dataforeningen i 16. etasje på Rebel-huset 24. Januar. Innleggene er fra kl. 09:00 til 10:00, med frokost og kaffe fra 08:30.

Program:

Line Asker Hvilke forventninger om rapportering møter bedrifter for tiden?
Henrik Fonahn Hvordan kan bedrifter imøtekomme økende rapporteringskrav og samtidig skape verdi for kundene? Henrik Fonahn vil fortelle om hvilke tiltak en bedrift bør iverksette og presentere noen praktiske eksempler på hvordan bedrifter har skapt verdi ved å benytte data fra egen bærekraftsrapportering.

Foredragsholdere: