Nettverksmøte 4. mai i Oslo Skytjenester for offentlig sektor

Start dagen med frokost sammen med Faggruppen for Skytjenester 4. mai! Dørene åpner med frokost og kaffe fra kl. 08:30. Det faglige innholdet starter kl. 09:00 og er ferdig kl. 10:00.

arrangeres av Frank Mikkelsen og resten av fagfolkene fra faggruppen Skytjenester

Medlempris: Gratis Ordinær pris: kr 500 (ink. mva) Meld på

På dette nettverksmøtet får vi besøk av Hans-Inge Stensrud, kundeansvarlig  Salesforce, og Sverre Stoltz, programdirektør i DFØ, som begge skal belyse skytjenester i offentlig sektor fra hvert sitt perspektiv.

Bygg en moderne, digital offentlig sektor med SaaS

Standard skyløsninger (SaaS) har blitt stadig mer populært hos organisasjoner i offentlig sektor med ønske å forbedre kundeservicen og øke effektiviteten. Blant fordelene er med disse løsningene er automatisering av arbeidsprosesser, samarbeidsfunksjoner og en intuitiv plattform som er lett å bruke. Dette foredraget vil presentere flere eksempler på hvordan offentlige organisasjoner har tatt i bruk Salesforce i sin modernisering. I tillegg til mulighetsrommet vil vi også se på noen av de utfordringene som offentlige organisasjoner kan møte når de skal ta i bruk SaaS og hvordan disse kan håndteres.

Markedsplass for skytjenester i det offentlige. Hvor står vi?

Markedsplassen for skytjenester er nettstedet der offentlige oppdragsgivere og skyleverandører møtes når norsk offentlig sektor skal investere i skyteknologi. Markedsplassen vil gi offentlige oppdragsgivere i både stat og kommune hjelp til å finne fram til og benytte kostnadseffektive og sikre skytjenester. På tech froksten kommer Sverre for å prate om veiledning, kontrakter, oversikt over markedet, informasjonssikkerhet og personvern. Hva er status og hvilke utfordringer står vi overfor?

Sverre Christian Stoltz, Programdirektør i DFØ

Profilbilde av Sverre Christian Stoltz

Sverre jobber som programdirektør for Markedsplass for skytjenester i DFØ. Han har tidligere bakgrunn som head of commercial strategies i Crayon og Head of enterprise software sourcing i Telenor.

Hans-Inge Stensrud, kundeansvarlig, Salesforce

Profilbilde av Hans-Inge Stensrud

Hans-Inge Stensrud er kundeansvarlig i Salesforce med ansvar for offentlig sektor. Han har over 20 års erfaring fra IT-bransjen med fokus på digital transformasjon og kundeopplevelse.

Program:

08.30 Frokost og kaffi
08.55 Velkommen — Frank Mikkelsen
09.00 Bygg en moderne, digital offentlig sektor med SaaS — Hans-Inge Stensrud
09.30 Markedsplass for skytjenester i det offentlige. Hvor står vi? — Sverre Stoltz
09.55 Avslutning