Workshop 27. mars i Oslo Modellbasert test

Bli med på en veldig spennende workshop om modellbasert test. Til å lede workshopen har vi fått med oss Shuai Wang som er ekspert på fagfeltet. Han vil gi oss en teoretisk og praktisk innføring i modellbasert testing.
Varighet: 17:00-19:00. Det blir lett servering og mulighet for nettverksbygging.

Workshopen er gratis for medlemmer.
Kursspråk er engelsk.

Meld deg på via knappen til høyre eller send en epost til ragnhild@dnd.no

arrangeres av

Medlempris: 0,00 Ordinær pris: 300,00 eks mva Meld på

Modellbasert testing (MBT) er en utbredt programvaretestteknikk som utformer testmodeller til å beskrive systemadferd under test (SuTs) og generere test cases for å sikre at SUTs oppfører seg riktig.
Dette kurset vil først ta for seg den nyeste MBT-teknologien og her er det vi vil gå gjennom:

1) en kort MBT-historie
2) eksisterende MBT-metoder
3) fordeler og begrensninger ved bruk av MBT
4) verktøystøtte (både kommersielle verktøy og akademiske verktøy)
5) flere vellykkede MBT industrielle applikasjoner.

Deretter skal vi illustrere bruk av MBT til testing av SuTs med konkrete eksempler fra telekom-området. Hvis tiden tillater vil det bli gitt oppgaver for ytterligere å styrke forståelsen og bruken av MBT.

Kurset er beregnet for de som er opptatt av kvalitetssikring av programvare.

Workshopen arrangeres av faggruppen Software Testing (Oslo)