Nettverksmøte i Oslo UTSATT! Yara utvikler fremtidens digitale plattform for å effektivisere matproduksjon

NY DATO KOMMER! Aditi Pandey og David Van Damme presenterer Yara`s digitale ambisjoner, strategier og hvordan Yara og IBM sammen ved å utnytte begge selskapenes kompetanse, teknologi, erfaring og globale kapabiliteter utvikler fremtidens digitale plattform for jordbruk.

arrangeres av Frank Mikkelsen og resten av fagfolkene fra faggruppen Skytjenester

Medlempris: Gratis for medlemmer Ordinær pris: 300,- Meld på

Yara ble grunnlagt i 1905 for å løse problemet med økende matmangel i Europa. Selskapet har i dag en verdensomspennende tilstedeværelse med over 17,000 ansatte og salg til mer enn 160 land.

I lys av FNs bærekraftsmål er det spesielt to ting som er viktig for Yara: Ingen fattigdom, og at ingen går sultne til sengs.

Vi står foran en digital revolusjon i jordbruket. Utviklingen er i sin spede begynnelse. Med bruk av digitale hjelpemidler blir bøndene bedre forvaltere av jorden, samtidig som de blir mer produktive.

I 2050 vil verdens befolkning telle 9,8 milliarder mennesker. Befolkningsveksten krever at vi produserer mer mat på en mer bærekraftig og effektiv måte. Vi må dyrke større avlinger med bruk av mindre vann, mindre areal og mindre energi hvis vi skal mette alle, samtidig som vi tar vare på kloden. Det er motivasjonen for Yaras satsing på digitalt landbruk.

Foredragene er på engelsk

Program:

15.00 Registrering
15.15 Velkommen, Dataforeningen
15.30 Yara presenterer Digital ambisjoner, mål og strategier, v/Aditi Pandey and David Van Damme

Digital plattform - teknologisk tilnærming, v/David Van Damme, Yara
16.00 Pause
16.15 Yara presenterer Digital plattform - kommersiell tilnærming og kontrahering, Yara v/Aditi
16.45 Oppsummering, Dataforeningen

Foredragsholdere: