Ny faggruppe Bygg, anlegg og eiendom

Dataforeningens faggrupper dekker et vidt spekter av bransjer og fagfelt i IT-sektoren og 19. april hadde vi gleden av å konstituere enda en faggruppe: Bygg, anlegg og eiendom.

Nesten alle bransjer i Norge preges av ny teknologi og kontinuerlig utvikling og forbedring av eksisterende teknologi. Bransjene innenfor bygg, anlegg og eiendom er ingen unntak. Bransjene skal digitaliseres og det er store behov for samhandling og felles utvikling. Faggruppen vil jobbe for å samle og styrke bransjen innenfor disse områdene og skape aktivitet som bidrar til dette.

Faggruppen består av dyktige medlemmer som jobber i store og viktige selskap innenfor bygg, anlegg og eiendom:

Save the date!

Det første møtet i faggruppen blir et frokostmøte som finner sted på Rebel i Universitetsgata 2 tirsdag 6. juni klokken 08.30-10.00. Da kommer OBOS-innovatør, Kyrre Edquist-Hansen, for å snakke om KUTT-initiativet. Han har med seg Christian Alvim, prosjektleder i Cognite, som vil fortelle om hvordan KUTT-dataene samles inn og analyseres. I tillegg vil Astrid Hvattum, leder for forretningsutvikling og innovasjon i Geodata, presentere hvordan man kan måle bærekraft ved hjelp av data.

Les mer om KUTT her

Meld deg på her

Følg med på faggruppens aktiviteter

Dersom du ønsker oppdateringer om aktiviteter i regi av faggruppen for bygg, anlegg og eiendom, meld deg på vårt nyhetsbrev her.