Innsiktsprisen 2021 - Beste løsning med bruk av data, maskinlæring og analyse Dette er juryen finalistene må overbevise på Innsiktsprisen

Innsiktsprisen 2021 nærmer seg med stormskritt hvor den beste innsiktløsning - med data, maskinlæring eller analyse i hjertet - skal kåres! Årets finalister er FHI, Storebrand og Elhub, som skal fremvise sin løsning på selve arrangementet til Innsiktsprisen.

Dette blir en unik mulighet for deltakere å få et innblikk i hvordan data, maskinlæring eller analyse blir anvendt i finalistenes selskaper. Les mer om finalistene sine løsninger her: Årets finalister til Innsiktsprisen

Du som deltaker har muligheten til å bidra med å stemme frem din favoritt. På utdelingen av Innsiktsprisen vil både juryen og deltakere få mulighet til å stemme på hvilken løsning som fortjener å vinne. Juryen har en viktig rolle for å sikre en faglig og upartisk vurdering av finalistkandidatene.

Juryen er satt sammen av representanter som dekker følgende områder:

• tidligere vinnere av Innsiktsprisen
  • akademia
  • samfunnsliv, interesseorganisasjoner og politikere
  • industri og næringsliv

Løsninger med verdiskapning

– Jeg ser fram til å møte nye og gamle kjente i bransjen for første gang på lenge og ikke minst ser jeg fram til å bli inspirert og imponert av løsningene som er med i finalen!

Det forteller jurymedlem Linn Nygaard, som representerer fjorårets vinner Unacast. På spørsmål hva som er viktig for henne som jurymedlem svarer hun følgende:

– Jeg ser etter løsninger som virkelig har gjort en forskjell i verdiskapningen for bedriften, kunder eller enda bredere. Løsningene skal både være en god idé men også være realisert på en fornuftig måte. Jeg synes det er bra om prisen kan løfte frem innovasjon og ildsjeler i bransjer som kanskje tradisjonelt ikke har hatt datadrevet beslutningstøtte, forteller Nygaard.

Michael A. Riegler fra SimulaMet har følgende betraktninger som jurymedlem:

– For meg er det viktig at løsningen er så helhetlig som mulig og inkorporerer alle aspekter som er viktige, og ikke bare gir løsninger på deler av et problem. I tillegg jeg ser frem til å se noen interessante og innovative løsninger, sier Riegler.

Årets jury

I den anledning la oss presentere årets jury:

Linn Nygaard,
Senior Director of Data Science, Unacast
(vinner av Innsiktsprisen 2020)

Michael Riegler,
Chief Research Scientist at SimulaMet, Oslo

Eli Haugerud,
Head of Clusters, Smart Innovation Norway

Patrick Sandahl,
Investeringsdirektør, Investinor

Kremena Tosheva,
Investment Associate, SNÖ Ventures

Ønsker du å vite mer om løsningene?

Meld deg på, delta på arrangementet og stem frem din favorittløsning: Meld deg på Innsiktsprisen 2021 (gratis, påmeldingsfrist 17. nov kl. 12.00)

Mer informasjon

Følgende faggrupper står bak Innsiktsprisen:

Se LinkedIn-arrangement: DND | Innsiktsprisen 2021