Video fra SW2020 (spor 1) Digitalisering med Informasjonskart

Gikk du glipp av relevante og gode foredrag under SW2020? Fremover vil vi publisere videoopptak av flere innlegg. Dette er hentet fra spor 1: "Digital strategi i praksis" arrangert av faggruppen Virksomhetsarkitektur.

Takk til Tormod og til våre flotte partnere som gjorde konferansen mulig!

(Her er link til pdf-versjon av presentasjonen)

Informasjon er det mest signifikante for vellykket digitalisering. Men den ligger gjemt i ulike IT-systemer. Navngi de «usynlige» informasjonsmengdene slik at hele organisasjonen kan snakke om dem. Kollektiv tenking krever et felles språk. Gi virksomhetsarkitekturen et Informasjonskart å navigere med; rigge prosjekter, master data management, organisering, forretningsutvikling og å rydde i namespace.

Tormod Varhaugvik

Senior Virksomhetsarkitekt | Bouvet

Tormod Varhaugvik har 10 års erfaring med Virksomhetsarkitektur og realisering av strategier. I dette arbeidet er han på de fleste nivåer i en organisasjon, med forretningsenhetene, i tillegg til IKT. Han er tett på direktører og prosjekter, og veksler mellom teknologi, forretning, endringsledelse og organisasjonspsykologi. Han jobber nå med virksomhetsarkitektur som konsulent i Bouvet.