DND 70 år DNDs 70-årsfeiring og landsmøte 2023

Den norske dataforening 70 år.

Den norske dataforening fyller 70 år i 2023, og dette ble feiret med en fantastisk jubileumsfest og landsmøte denne helgen.

Foreningen har spilt en viktig rolle i utviklingen av IT-bransjen i Norge og har gjennom årene bidratt til å spre kunnskap og skape nettverk mellom fagfolk innenfor IT. På jubileet ble det holdt en rekke taler for å markere milepælen.

Christian Fredrik Tollefsen og Nina Hoddø Bakås under 70-årsfeiringen

Tusen takk til alle som deltok og bidro til den fantastiske stemningen, og ikke minst tusen takk til våre flotte konferansierer Christian Fredrik Tollefsen og Nina Hoddø Bakås, som loset oss gjennom kvelden, og til Arild Haraldsen, Jostein Torp, Knut Lindelien og Cato Musæus som ga oss et interessant og artig innblikk i Dataforeningens historie.

God stemning rundt bordene under feiringen

Vi må også takke alle andre ildsjeler og DND-ere som bidrar i foreningen. Det er takket være deres engasjement og innsats at Den norske dataforening har hatt en betydningsfull rolle gjennom sin 70-årige historie.

Den norske dataforeningen har gjennom årene vært en viktig aktør i norsk IT-industri, og vi ønsker fortsatt å ha en viktig rolle i å fremme kunnskap og utvikling innenfor IT i årene som kommer.

Landsmøte 2023

Styreleder Ingvild Berlin Kalleberg kunne ønske velkommen til landsmøtet, som fant sted lørdag den 22. april.

Styreleder i DND, Ingvild Berlin Kalleberg, ønsket velkommen til landsmøte

Samtlige av styrets innstilling til saker ble vedtatt ved akklamasjon, og landsstyrets nye sammensetning etter valget ble som følger:

• Styreleder Ingvild Berlin Kalleberg
  • Styremedlem og nestleder Gisle Fauskanger
  • Styremedlem Bent B. Hammer
  • Styremedlem Magali Børsum
  • Leder for region Sør-Øst David Aas Correia
  • Styremedlem fra region Sør-Øst Aida Omerovic
  • Leder for region Vest Phat Di Duong
  • Styremedlem fra region Vest Alisa Smerdova
  • Leder for region Midt-Nord Per Atle Eliassen
  • Styremedlem fra region Midt-Nord Terje Storvik

Landsmøtet i 2024 vil avholdes i Midt-Nord (Trondheim) den 19. og 20. april.

Den formelle delen av landsmøtet ble fulgt av et faglig program som i stor grad var relatert til DNDs strategiske målsetninger. I tillegg stilte Cathal Kennedy og Terje Jensen fra Telenor med et inspirerende jubileumsforedrag for de fremmøtte: “Celebrating 70 years of innovation: a look beyond connectivity and what lies ahead”.

De øvrige temaene var:

Kommunikasjonsstrategi: Hvordan løfte fagtemaene ut av konferansesalen og inn i samfunnsdebatten? Ved David Aas Correia og Lene Søgaard Gloslie

Samhandling: I og mellom alle deler av organisasjonen, digitale verktøy, ved Nina Hoddø Bakås

Aktiviteter: Beste praksis, erfaringsutveksling, nye aktiviteter, ved Nina Hoddø Bakås og Christian Tollefsen.