DNDs studentkampanje

Parallelt med oppstart av fadderuken går DNDs studentkampanje av stabelen denne uken.

Marianne Hofseth-Olsen, daglig leder i Dataforeningen

– Vi gleder oss veldig til å se hvordan kampanjen blir mottatt ute blant studentene, og har tro på at budskapet vårt skal treffe godt. Studentene er viktige for Dataforeningen, det er de som skal ta over stafettpinnen for den digitale fremtiden vi er i ferd med å bygge. Samtidig mener vi at Dataforeningen har veldig mye å tilby studentene, sier Marianne Hofseth-Olsen, daglig leder i Dataforeningen.

Jonas Østvik på Fadderfestivalen i Stavanger (Foto DND)

Jonas Østvik, prosjektleder medlemmer og partnere, er nyansatt rekrutterer i DND, og har reiseruten klar for en liten norgesturne denne uken. Fadderuken er et ypperlig startpunkt for å møte studentene ute på studiestedene, og Stavanger er første stopp. På tirsdag vender Marianne og Jonas nesen mot Arendal for å delta på Arendalsuka for Dataforeningen, før Jonas tar turen til Trondheim.

– Vi har lagt opp til et hektisk og spennende program denne uken. Målet er å være synlig til stede og vise hva Dataforeningen kan tilby. I forkant har vi jobbet mye med hvordan vi skal kommunisere medlemsfordelene og det unike faglige fellesskapet vi forvalter, sier Marianne.

Dataforeningen er også for første gang med på Studentpakken, som deles ut til studenter ved alle landets læresteder ved semesterstart. Dette innebærer også en satsing på digital markedsføring overfor studentgruppen utover høsten. Studenter som benytter anledningen til å bli gratis studentmedlemmer, vil delta i trekningen av gavekort og premier.

Mathias er den første som meldte seg inn i DND på standen i Stavanger (foto: DND)

– Målet er også å tilby studentene egne nettverksmøter og kurs, og vi er i ferd med å etablere en ny faggruppe, Ung IT, for studenter og unge. Vi satser først på studenter nå i høst. Senere skal vi ut i bedriftene og styrke samarbeidet mellom foreningen og IT-virksomheter, og med alle andre som jobber for å få til digitalisering. Vi er spente på å se resultatet av arbeidet vi legger ned, sier Marianne.

Mer om faggruppen Ung IT HER

Anbefaling:
Les også intervjuet med Rameen Khan, Cloud & Security consultant i Crayon. Hun er utdannet dataingeniør fra OsloMet, der hun i 2020 ble kåret til Årets student. Engasjementet og evnen til å motivere andre har hun tatt med seg videre i rollen som styremedlem i faggruppen Skytjenester i DND.