Faggruppen for AI (Kunstig intelligens og robotikk) søker nye styremedlemmer

Dataforeningens faggruppe for kunstig intelligens og robotikk øker fokuset på kunstig intelligens og søker derfor nye styremedlemmer.

Vi er på jakt etter deg som:
– Ønsker å være et uavhengig talerør for kunstig intelligens og robotikk
– Vil være med å lage faglig inspirerende arrangementer
– Har gode idéer og arbeidslyst

Du kan lese mer om faggruppen og våre styremedlemmer HER

Styrevervet innebærer månedlig styremøter som avholdes i Dataforeningens lokaler på Spaces, Calmeyers gate 5, 0183 Oslo, fra kl. 16:30-18:30. Arbeidsmengden er varierende, men overstiger normalt ikke mer enn et par timer i måneden utover styremøtene.

Hva får man igjen for å være med i faggruppen:
– Blir kjent med og får muligheten til å jobbe med kompetente fagpersoner fra ulike virksomheter som har en særlig interesse for kunstig intelligens og robotikk
– Ha fagansvar for kurs og seminarer innen fagområdet
– Sosialt og engasjerende arbeid i faggruppen
– Får økt fag- og bransjekunnskap gjennom seminarer og nettverking
– Bidra til Norges hittil eneste AI podcast: AIcast

Aktuelle temaer som vi har dekket eller ønsker å dekke inkluderer f.eks.:
– Nye trender innen kunstig intelligens og robotikk
– Kunstig intelligens og startups
– Kunstig intelligens innen helse
– Kunstig intelligens og etikk
– Autonome kjøretøy
– Kunstig intelligens som brukerstøtte

Aktivt engasjement i en faggruppe i Dataforeningen innebærer frivillig innsats. Det er derfor viktig å ha både lyst og interesse for fagområdet for å påta seg styreverv.

Er dette noe for deg så send en kort beskrivelse av deg selv og dine erfaringer innen fagfeltet. Begrunn hvorfor du ønsker å bli styremedlem og hva du ønsker å bidra med, og send søknaden med CV til silje.endsjo@dataforeningen.no innen 30. september 2019

Vi hører også gjerne fra deg om du er interessert i å bidra med å arrangere enkeltarrangementer utenom styreforpliktelsen.

Kvinner er spesielt oppfordret til å søke.

Faggruppen for Kunstig Intelligens og Robotikk