Om kursdagen

Velkommen til kurs hos Den norske dataforening! Vi vil gjerne at du skal være helt fornøyd når du går på kurs hos oss, og at du skal få mest mulig ut av dagen. Nedenfor finner du litt nyttig informasjon om hvordan kursene våre er lagt opp, og hvilke ting du bør tenke på før du kommer.

Hvor du finner oss

Vi holder til på gateplan på Spaces i Calmeyersgate 5, 0183 Oslo, like bak Sentrum scene.

Kart og veibeskrivelse finner du her.

Kursdagen

Våre kurs starter kl. xx:00, og varer normalt til kl. xx:xx. Vi har pauser ca. kl. 10:00, 11:00, 13:30 og 14:30, og lunsj mellom kl. 11:45 og 12:30. Vi åpner dørene kl. 08:30.

Kursbevis og kursdokumentasjon

Alle deltakere på våre heldagskurs får utstedt kursbevis. Kursbeviset er elektronisk, og kan lastes ned som PDF, skrives ut, eller deles på f. eks. Linkedin. Dette kursbeviset sendes ut til deltaker i etterkant av kurset. Kursdokumentasjonen består normalt av presentasjonen fra kurset i PDF-format, pluss eventuelle andre relevante dokumenter bestemt av kursleder. Vi gjør oppmerksom på at det ikke er tillatt å videredistribuere kursdokumentasjonen.

Bruk av PC/Mac

Enkelte av våre kurs krever at deltaker medbringer egen PC/Mac. Det er ingen spesielle krav til typen PC eller installert programvare, men du må ha trådløst nettverkskort og en kurant nettleser installert, f. eks. Chrome, Firefox eller Safari. Vi anbefaler ikke å bruke Internet Explorer. Vær også oppmerksom på at nettbrett ikke alltid kan brukes. Spør oss på forhånd om du er i tvil.

Hvis kurset krever at du har med egen maskin står dette oppgitt under “Kursinformasjon” på den aktuelle kurssiden på www.dataforeningen.no. I enkelte tilfeller må man ha tilgang til eksterne tjenester som f. eks. Google Analytics for å gjennomføre kurset. Dette vil også bli oppgitt på den aktuelle kurssiden. Du må selv sørge for at du har tilgang til den aktuelle tjenesten, og at du har nødvendig påloggingsinformasjon når du møter til kurset.

Tar du med jobb-PC?

Vær oppmerksom på at jobb-PC’en din kan være satt opp med spesielle nettverks- og intranettløsninger som bare fungerer på din arbeidsplass, og som kan skape problemer når du kobler deg til nettverk maskinen din ikke kjenner fra før. Da kan det være lurt å ta en prat med IT-avdelingen din på forhånd, slik at du er sikker på at maskinen din kommer på nett hos oss. Spør oss gjerne hvis du er i tvil.

Mat og drikke

Lunsj er inkludert i prisen på kurset. Dersom du skulle ha spesielle allergier eller diettbehov, vil vi gjerne at du oppgir dette i påmeldingsskjemaet når du melder deg på kurset. Vi serverer gratis kaffe og te gjennom kursdagen.

Tilgjengelighet

Lokalene våre befinner seg på gateplan, og er derfor lett tilgjengelig for rullestolbrukere. Vi har også handicaptoalett. Er du rullestolbruker vil vi gjerne at du tar kontakt med oss i forkant, slik at vi kan legge forholdene best mulig til rette.

Vi gleder oss til du kommer, og håper du blir fornøyd!