14-23 januar 2020: Runde 5

Denne månedens oppgaver spenner fra tvil om ansiktsgjenkjenning som sikkerhetsmekanisme - til elbilparkering på flyplassen, hatefulle ytringer på Facebook og presidentvalget i USA.

Velkommen til Fremsynt, Dataforeningens prediksjonsturnering!

Her kan du konkurrere med kolleger, venner, sjefen og «en apekatt». Alle utfordres til å forutsi hendelser som ligger fra noen uker til et år inn i fremtiden. Du kan melde deg på når som helst, Din snittscore kan sammenlignes med alle andre, uansett når dere startet opp i turneringen.

«Apekatten» er en imaginær spiller som gjør alle sine prediksjoner basert på tilfeldigheter (terningkast eller random-generator).

Du deltar via web eller med mobilappen «BeamReader» (for iOS eller Android), som også benyttes på flere av Dataforeningens konferanser). Du må registrere deg med en epostadresse, men kan opptre anonymt med et fritt valgt nickname.

Hver gang et segment bli avklart får du melding om dette i spillet. Scoring gjennomføres og resultatlisten oppdateres.

Send en e-post til fremsynt@dnd.no så etablerer vi gjerne en turneringskonto for deg.

Les mer om Fremsynt og hvordan du selv kan registere deg som bruker.

Les spørsmål og svar om Fremsynt.

Snarvei til spillet for deg som allerede er registrert bruker

En konkurranse for alle samfunnsengasjerte, og spesielt de som brenner for IT-faget!

«Som en avansert quiz – der ingen vet svaret når spørmålene stilles, for svarene ligger i fremtiden! »